dinsdag 6 augustus 2013

Dozen en boekjes: Thema "de Stijl"

 
Bij de groep "Doezzels" was het thema afgelopen maand "De Stijl"  een kunstenaarsbeweging opgericht  in 1917, met o.a  Mondriaan Theo van Doesburg en Bart van der Lek.  Dit thema sprak me als bewonderaar van die groep wel aan!
Op een uit de kledingwinkel afkomstig  tasje plakte ik met glanzend papier een Mondriaan achtig motief. Ook de zwarte lijnen zijn van papier.
 
 
Deze kant kreeg een schuin patroon, met hetzelfde papier.
 
 
Van katoen in de primaire kleuren kenmerkend voor  De Stijl  maakte ik ook nog 4 kaarten op tussenvulling en stevig papier.
 
 
Om de kaarten een cassette van karton en ook weer het glanzend papier.
 
 
Ook hier twee verschillende kanten.
Het lijkt me geschikt als cadeautje?

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat mooi Hannie,maar ik kom ze in het echt kijken bij jou.
grt. RIET.

els zei

Aangezien ik ook een bewonderaar ben van de STIJL ben ik hier helemaal enthousiast over. Ook het schuine patroon is mooi. Wie zou er nou niet blij zijn met zo'n cadeautje?

Anoniem zei

Wat leuk zeg, die tas en kaarten met cassette.
Dat zijn super cadeautjes.
groetjes,
wies

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Weer eens hele andere kleuren en vormen dan je anders maakt maar je hebt er weer iets moois van gemaakt.

ann vanherle zei

Wat mooi!!!

Suus zei

Inderdaad verassend ander werk, en erg mooi gedaan Hannie, het blijft mooi en sterk de abstracte vormen met een minimaal kleurgebruik.

Ineke zei

Wat heb je dat weer mooi gedaan. ik houd ook erg van de stijl.

Frederika zei

Wat mooi!!!. De kleuren vervelen nooit. Prachtcadeau.
Groetjes Frederika

mia zei

Wat een mooie serie is dit.

janneke zei

Dit blijft mooi!

Unknown zei

Ziet er strak en mooi uit, Hannie

Anoniem zei

Mooi Hannie!

Johanna Zweden zei

Ik blijf Mondriaan toch schitterend vinden,heb ooit eens een trui gebreid! in die stijl. en wat zijn dit allemaal super cadeaus geworden'
Fijne dag groetjes Joke

Anoniem zei

Leuk in de stijl van Mondriaan. Mooi die primaire kleuren

Jeanine zei

Mooie tasjes! Mondriaan kan je in veel dingen verwerken. Het geeft altijd een leuk resultaat.

Groetjes,
Jeanine