woensdag 10 februari 2010

Fusing.

Een poosje geleden heb ik een workshop "fusing" gedaan bij Annette Jeukens. Ze heeft ons de mogelijkheden laten zien, om synthetische materialen op een "andere" manier te verwerken, met heatgun en soldeerbout. Was een leerzame dag!

Alle synthetische materialen zijn (ook) samen te gebruiken. Door ze te smelten, met de heatgun, of te "snijden" met een klein soldeerboutje .Door de verschillende lagen op elkaar te verwerken, krijg je een apart effect. Op de foto's staan wat "proefjes". maar ook kan deze techniek heel goed toegepast worden in een quilt, of zoals Suze deed, in een mooie kaart!
Ik zal deze manier van werken, zeker nog een keer gebruiken!

4 opmerkingen:

Margeeth zei

Wat een mooie proefjes zijn dit. Volgens mij ook leuk te gebruiken in kleine dingen, zoals boekomslagen voor bv een mooi fotoboek.

Suus zei

Zijn erg mooi geworden Hannie, leuk om te doen hè.

nadia zei

Wat een mooie dingen heb je gemaakt Hannie, 't was vast ook heel gezellig bij Annette! Zelf heb ik een workshop met soldeerbout gevolgd bij Olga Prins, heel veel geleerd maar tot op heden nog niet dé toepassing gevonden...er komt vast nog wel eens moment dat ik 'm ga gebruiken.

Anoniem zei

Hoi Han,

Je hebt weer schitterend werk geleverd. Het ziet er allemaal prachtig uit!
Groetjes, jose.