zaterdag 31 augustus 2024

Verder met de gelliplate! met olie, vaseline en bladeren...



Voor deze bewerking, 
eerst wat huidolie of vaseline op de plaat, en dan kleur kiezen..



Een andere bewerking geeft weer mogelijkheden

Dit keer met huidolie of vaseline,
waardoor je grillige structuren krijgt.



Papier erop en ..



Kijken hoe het is geworden....




Niet gek?




Door de huidolie bijzondere structuren... 



Een aantal proefjes van Bianca..




En die van mij


Ik maakte er nog wat in een kleur voor een boekje.

Een leuk experiment...


Nu verder met bladeren..

Ik werk graag met vierkante kaarten ,
 in alle mogelijke kleuren te koop bij de witte boekwinkel.


Verf op de vierkante gelliplate Bladeren rangschikken..


Kaart erop en een stukje krantpapier om de overtollige verf van de 
uitstekende randen weg te halen



zoals hier...


De bladnerven zitten er nog prima op!

Kaart weer erop, en met schone handen weer afdrukken.
Handen tussendoor met nat doekje schoonmaken,
anders zit de hele kaart onder de verf!


Dit is het resultaat...


Ook deze


Een aantal in gevarieerde kleur en blad.




Ik wil ze met metallic goudverf een extra bladafdruk geven voor kerstkaarten....



Bianca werkt met stof...
Op dezelfde manier, is iets gemakkelijker om ze eraf te halen.
maar verder op dezelfde manier als met papier .
voordeel is dat je het kunt naaien of borduren.



Met heel fraaie resultaten!


Ook deze!

Het was een zeer productieve middag!
 We genoten er allebei erg van!


10 opmerkingen:

Frederika zei

Wat een prachtige resultaten . Supermooi. Moet mijn Gelliplate ook maar even weer tevoorschijn halen

Bianca zei

Het was een super geslaagde middag met prachtige afdrukken. Voor herhaling vatbaar!

De Breimeisjes zei

Mooie experimenten. Leuk, zo samen bezig, dat is vast extra inspirerend.

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk effect met olie, en de bladvormen zijn altijd weer zo mooi.

Janny de Roo zei

Leuke resultaten en jullie inspireren elkaar

miekequilt zei

Wat een leuk idee. Ga ik ook eens proberen. Jullie inspireren elkaar, maar ons ook!

Josephine zei

Vol bewonderen kijk ik weer wat jullie samen voor elkaar gekregen hebben, echt schitterende
resultaten. Vind het ook erg leuk de wijze hoe je het presenteert zodat we goed kunnen zien
hoe je/Jullie dat allemaal precies doen. Op stof is het ook prachtig. Met de bladeren geeft
dat zeker zeer fraaie printen.

Janny zei

Wat een leuke manier, dat ga ik ook eens proberen, de resultaten zijn erg mooi geworden.

Kitty zei

Het ziet er orachtig uit! Als het niet zo'n bende was op mijn hobbyzolder zou ik nu heel snel aan de slag gaan met de gelli! Pfff, de bezem moet er écht gauw doorheen...

Margeeth zei

Heel erg mooi geworden.