dinsdag 6 augustus 2024

Nog wat gevonden in de kast, en gezien in het park!


Soms zie je dingen tijdens een workshop of tentoonstelling, en lijkt je dat heel bruikbaar..
Zoals deze moulding mats .Wel gebruikt maar daarna lagen ze in de kast!
Ik kwam ze weer tegen..


In vond ook nog de pot met modelingpasta


De matjes ermee ingesmeerd. Moest het wel een keer herhalen.
Het droogde ontzettend slecht.




Maar toch aardige resultaten.
Ook stonden er nog wat potjes Stewart Gill en Jaquard  metallic verf.

Met een stukje keukenspons opgebracht.

En alvast een geprobeerd.
De andere verf ik pas als ik ze ga gebruiken..
Ze zijn heel soepel en goed te naaien met de machine.
Een beetje rubberachtig...





En nog gezien hier in het park..

Een bewegingsbank.

Nog niet geprobeerd, want het regende dat het goot!
Komt nog wel een keer?



Ook erg leuk...
 Bezoek van quiltvriendin Coby uit Zierikzee.
Als altijd veel te vertellen ,ideetjes en hebbedingen uit te wisselen.

Ze deed mee met de kunstschouw op Schouwen
Is elk jaar in de zomer.
Veel toeristen natuurlijk...

Ze bracht leuke kaarten voor me mee, 
geschept papier met echte bankbiljet snippers. van echte bankbiljetten!
 Een verhaaltje erbij hoe ze gemaakt worden, van afgekeurde en kapotte biljetten.
Dit papier ga ik zeker eens gebruiken, voor kaarten en zo.

Ook nog een kaart met leuke techniek en stof.
Was weer een aangename middag!

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een grappige bank. Ik vraag me wel af hoe die werkt. Wat een leuke strips heb je gemaakt. Slim om ze pas te verven als je ze nodig hebt.

conny's quilts en creaties zei

Wat grappig dat modelling pasta. Ben benieuwd hoe je zoiets toepast. Zou die bank echt gebruikt gaan worden voor oefeningen?

Frederika zei

Leuke strips, ik kijk uit naar de verdere verwerking.
De bank ziet er mooi uit, hopelijk wordt ie gebruikt waar hij voor bedoeld is. En andersom op te zitten is hij natuurlijk altijd geschikt.

Janny zei

Geen idee wat je met die moulding mats gaat doen, maar dat zal je binnenkort wel laten zien. Gezellig met Coby, ik ken haar uit de tijd dat we allebei lid van de torenquilters op GO waren.

Marlien zei

Is jouw Vriendin lid van "voor 't lapje?
Daar heb ik ooit in Zierikzee een tentoonstelling van gezien.

Josephine zei

Wat goed Hannie dat je deze prachtige rubberen mallen weer eens tegenkwam, echt heel
fraaie motieven allemaal. Ben heel benieuwd hoe je dat t.z.t gaat verwerken in een nieuwe
creatie. Mooi ook dat het materiaal zodanig soepel is dat je het zelfs kunt naaien. Je maakt
me nieuwsgierig hoor. Ben benieuwd of de bewegingsbank je gaat bevallen, we horen het
vast een keertje van je. En wat fijn ook het bezoek van je vriendin Coby, een kleurrijke dame
die je ook heerlijk verwend heeft. Fijn zo samen weer gezellig bij te praten en allerlei
ideeën uit te wisselen. Begrijp helemaal dat dit een zeer aangenaam dagje was, heel fijn!!!

Hannie de Beer zei

Ik weet niet of Coby daar lid van was, maar ze exposeert wel eens in die toren dacht ik , en ook in Veere

Hannie de Beer zei

Zou kunnen Marlien ik zal het haar vragen….

Bianca zei

Wat gezellig dat Coby is geweest!
Modeling paste is geweldig mooi geworden. Wat een leuk idee!!!

Joke Hardenbol zei

Die techniek met de molding mat en moddelingpaste heb ik ook eens gedaan, inderdaad heel bruikbare resultaten. Leuk dat je weer een vriendin op bezoek kreeg. Ik denk dat ik haar ken van de markt in Zierikzee Verweven.

Hannie de Beer zei

Ja dat klopt. Ga jij ook weer dit jaar ?

Kitty zei

Wat een leuke strips, ik ben benieuwd wat je ermee gaat maken. Die kaarten zijn ook leuk zeg, wat een idee om papier te maken van afgekeurde bankbiljetten!

Elizabeth zei

Ik ben ook wel benieuwd naar de toepassing met de strips... voor mij totaal onbekend!
Heerlijk om met iemand ideeën uit te wisselen op hobbygebied!