woensdag 14 augustus 2024

Dagboekje Augustus , ( een rondje op de hei) en gelliplate kaarten


Mijn mandje met bewerkte restlapjes is nog steeds niet leeg, 
Deze maand dus de paarse restje uitgezocht.

Omdat inmiddels de heide bloeit ,leek me dit een goede kleur.
 Sommige stukjes waren al bewerkt, maar er nog wat aan toegevoegd 
met thermofax screens die ik haast niet meer gebruik..

Natuurlijk weer borduursteken en quiltsteekjes.
Er lag nog een mooie paarse metallic draad in mijn mandje, die vond ik er goed bij passen!
Vandaar dat rondje heide....



Een detail waarbij het borduurwerk beter is te zien..





Vriendin Thea wilde graag nog eens met de gelliplate  
werken.
Dus bladeren en grasjes uit de tuin.
En op mijn manier geprint.
Soms een extra bladafdruk.


Wat beter te zien zo,
met geranium,( ooievaarsbek)


Hier met varen en ook weer geranium.



Deze is wat vager met een takje herfst aster

Ik wil er binnenkort nog meer maken en heb een idee,
 om er kerstkaarten van te maken....Als dat gaat lukken?

 

11 opmerkingen:

Kitty zei

Wat een prachtig borduursel, echt heel mooi! En de gelliprints zijn ook goed gelukt!

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi rondje heide en dan nog lekker spelen op de gelliplate. Wat een leuke prints.

Janny zei

Een mooi rondje heide! En de afdrukken me de gelli plate zijn goed gelukt, zo leuk hè met bladeren.

Marlien zei

Gaat je vast lukken

Bianca zei

Wat zijn de kaarten mooi! Super leuk om te werken met de gelli plate!
De paarse dagboek sprankelt van kleur. Prachtig!!!

Josephine zei

Het dagboekje van Augustus is een juweeltje geworden Hannie, Prachtig al die paars/lila
kleuren. Een heel fraai harmonieus geheel zo samen met alle borduursteekjes die je
erin verwerkt hebt. De gelliplate printen zijn ook weer heel geslaagd, grasjes en bladeren
doen het het altijd heel goed. De afdrukken met varens werkt ook heel mooi, ze hebben
wat meer structuur dan andere bladeren. Gaat je zeker lukken om van afdrukken mooie
kerstkaarten te gaan maken, ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.

Frederika zei

Wat een mooi dagboekje. De kleuren zijn prachtig, past precies bij de maand augustus.
De afdrukken met de geliplate zijn perfect gelukt. Ik moet ook maar eens wat bladeren drogen.

miekequilt zei

Mooie afdrukjes met de gelliplate. En het borduurwerk vind ik prachtig. Mooi passend bij de heide.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Mooi.

Janny de Roo zei

Een gelliplate ligt hier ook, maar doe er eigenlijk niks mee, heel jammer als ik die mooie werkjes van jou zo bekijk Hannie.

Hannie de Beer zei

Gewoon beginnen Janny, is erg leuk om te doen !