zondag 18 februari 2024

Nog wat kaarten, kralen maken en dagboekje.

\\

Doordat het thuis niet meer  goed ging met mijn man,
en er een plaatsje vrij kwam in een verzorgings huis ,
was er een geen tijd om nog wat te handwerken. .of te bloggen...

Sinds donderdag is Gerhard  in Huize de Eerdbrand. 

Elke dag ga ik er een paar uur heen.
.Hij kan nog niet zo goed wennen...
Door de Alzheimer is het moeilijk om met hem te communiceren.
Maar er wordt goed voor hem gezorgd...

Dus heb ik alleen wat kaarten gemaakt, van ansichtkaarten ,
met kleine ornamentjes.


Een strand tafereel met schelpjes.


In de kalender zitten fraaie afbeeldingen.
Hier op een mooi vouwblaadje
met kaart en ornamentje


met een bloemenkaart 


Deze met een fusing ornamentje





Ook deze met o.a. de afbeeldingen van de vrouwenkalender....

Gezellig om toch nog wat bezig te zijn tussen alles door...
De afbeeldingen van de vrouwen kalender die ik elk jaar krijg van Conny 
doen het heel goed met een kleine versiering.  


Toch ook nog wat tyvek kralen kunnen maken...


veel bruikbare materialen...



Geen vast idee voor een dagboekje , 
maar wel veel mooie resten , een mand vol met geprinte
  of geverfde resten .

Ik heb besloten om elke maand een ondergrond te maken , en te borduren
en te versieren .
Hierboven de opzet van het eerste dagboekje

10 opmerkingen:

simone zei

Zo verdrietig als het zo loopt, maar er wordt goed voor Gerhard gezorgd. Thuis misschien wat meer rust al zal het erg wennen zijn. Fijn dat je creatief blijft.

miekequilt zei

Wat jammer dat het zo slecht met Gerhard gaat. Ik wens je heel veel sterkte. Gelukkig heb je thuis wat afleiding, want je bent weer heerlijk creatief bezig geweest.

Bianca zei

Gelukkig wordt er goed voor Gerhard gezorgd. Fijn dat u iedere dag naar Gerhard gaat.
De kaarten zijn heel mooi!
Zorg goed voor uzelf ❤️

Frederika zei

Wat verdrietig dat het niet goed gaat met je man. Fijn dat hij goed verzorgd wordt en dat je elke dag even langs kunt gaan. Fijn om dan een hobby te hebben. Dat zorgt hopelijk voor wat afleiding. Je hebt weer mooie dingen gemaakt.
Groeten en heel veel sterkte toegewenst

Janny de Roo zei

Eigenlijk had ik al een voorgevoel, omdat het zo lang duurde voor je weer een blogje schreef.
Zo jammer dat het thuis niet meer ging Hannie, maar hier is je man Gerhard vast op de juiste plek, waar de verzorging ongetwijfeld goed zal zijn. Wel ben ik blij dat je weer lekker bezig kunt zijn, al zal je hoofd er vaak niet naar staan. Een mens heeft wel afleiding nodig in zo'n geval. Heel veel sterkte toegewenst !

Marlien zei

Och, dat is een grote verandering.
Ik hoop dat hij toch gauw zijn draai zal vinden.
En jij ook.
Knap dat je ook nu zulke prachtige dingen blijft maken.

Marjan zei

Wat zal het moeilijk voor je zijn geweest (en misschien nog)om je man te verhuizen...
Natuurlijk weten we allemaal dat het een goede, verstandige keuze is,maar het lijkt me toch ook verdrietig en moeilijk.
Wat is het dan toch heerlijk om creatief bezig te kunnen zijn en de gedachten wat te kunnen verzetten.
Sterkte!

els zei

Och lieve Hannie, wat een verdrietig bericht. Wat zal het moeilijk zijn geweest om zo'n beslissing te moeten nemen. Maar uiteindelijk is hij toch beter af in het verzorgingstehuis, waar goed voor hem wordt gezorgd. Wat is het verdrietig om je levenspartner zo van je weg te zien glijden. Hopelijk kun jij je draai thuis ook weer wat vinden, al zal het regelmatig behoorlijk eenzaam zijn. Wat heerlijk dat je dan toch nog zulke mooie dingen kunt en blijft maken. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

conny's quilts en creaties zei

Dit is voor jullie allebei erg wennen. Voor je man eerst erg verwarrend, hopelijk went hij gauw. Goed idee om zelf afleiding in iets creatiefs te zoeken. Sterkte

Anoniem zei

Hallo lieve Hannie,ik blog niet meer en lees ook zelden nog blogspot,maar toevallig nu en kwam ik jou tegen en lees ik dat Gerard niet meer thuis woont.Wat verdrietig allemaal .Ik wens jullie heel veel sterkte .Lieve Groet Ellen Lodder