dinsdag 24 november 2020

Wandelen in het park , kerstkaarten en voorbereidingen voor een volgend project...


Nu we met de huidige maatregelen vanwege corona,
 en ook doordat Gerhard veel minder mobiel is ,
 geen treinreisjes  naar  musea  kunnen maken, 
blijft het bij wandelen in ons park waar de Grote Beek doorheen stroomt,
geen straf overigs. het is er prachtig nu in de herfst!


 Een grote groep ganzen loopt er al jaren rond , al kan het aantal soms variëren.
Nu zijn er al heel lang 19 stuks.
gewoon op de wandelpaden en aan waterkant !
Soms opletten dat ze niet woedend naar je benen pikken?



In het begin van het jaar na de kerst was ik al begonnen met de kerstkaarten!
nu verder afgewerkt, op ecoprints , met brokaat.


Geen print maar een gestempelde bladvorm ,


 Niet alle ecoprints waren goed gelukt, maar geen nood ,
erover stempelen met een blad kan ook.
verder versierd met brokaat blaadjes ,
waarvan ik best veel in mijn voorraad heb zitten ....


Elke afdruk is weer totaal anders!
Ze liggen nu klaar , om te schrijven!



Af en toe blader blader ik wat door mijn boeken ,om wat ideeën op te doen,
en zag hierin leuke werkjes met lutrador!


 Omdat het nog steeds op afstand moet, hebben Bianca en ik afgesproken,
alvast wat te verven en te bewerken. 
 Ook Conny doet weer mee.
 Wij zijn alvast begonnen ieder thuis...
Er zijn vele manieren ,met inkt, of krijt, erover heen printen enz. 


Ik maakte er nog enkel met puffpasta  ,
hierboven met zwarte pasta op witte lutrador 70 


Met witte pasta op zwarte lutrador  70.
Wordt vervolgd!!!


Bianca is altijd sneller dan ik, die maakte ook al vast kaarten ,
 in een andere techniek uit het boek!
 verschillende stukjes stof in één kleurstelling,
met mooi instikwerk.


Ook deze met tulpen  en grappig telefoon afbeeldingen in gestikt!


 Deze kaarten zijn weer met geverfde lutrador
 gemaakt!

In een volgend bericht meer over onze lutrador experimenten!

6 opmerkingen:

Bianca zei

De kerstkaarten zijn prachtig Hannie!
Het is heerlijk om inspiratie uit de boeken te halen en dan ons eigen draai aan geven.
Fijn dat we dit zo toch kunnen doen. Voor werken, overleggen en straks samen vanuit ons eigen huis aan de slag.
Ik heb er zin in!

Marlien zei

Lijkt me een fijn park om te wandelen.
Zijn de ganzen niet fel?

miekequilt zei

Wat heerlijk om nog samen te wandelen, Hannie.
De kaarten zijn prachtig. Wat veel om zoveel materiaal in huis te hebben en er iets moois mee te doen. Daar worden straks weer veel mensen heel blij mee.
En het samenwerken met Bianca en Conny gaat nog steeds goed en blijft inspirerend.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Weer leuk om al je activiteiten te zien. De kaartenmaaktijd is bij jou goed gestart.

els zei

Ook de, wat jij minder gelukte, ecoprints noemt zijn met de brokaatblaadjes weer heel bijzondere kerstkaarten geworden.
De lutrador met puff pasta ziet er spannend uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Janny de Roo zei

Fijn dat je er toch wat op gevonden hebt om samen met je man iets te ondernemen. Wandelen doet een mens goed. Lekker in de buitenlucht is ontspannend voor beiden. Laten we hopen dat we over niet al te lange tijd weer ontspannen een museum kunnen binnengaan. Jullie creaties doet me telkens weer verbazen over hoeveel er mogelijk is.