donderdag 9 juli 2020

Doe middag met Bianca op afstand.






Voor onze  doe middag kozen we toch ook weer een middag op afstand!
 Omdat het nog niet helemaal safe is met het virus .
Met verfseries die we  een tijd geleden maakten wilden we een map gaan bekleden ,


de bovenstaande lapjes en verf kaart zijn van Bianca


 Mijn serie  van citrien naar turquoise met toevoeging van onyx.
  
We kozen voor een werkwijze met een link naar de ontwerpen van Melody Johnson 






 Bianca maakte wat schetsen om een idee te krijgen hoe te werken!


Haar eerste opzet op plakbare vulling 



Een mooie opzet van het geheel 


de voorkant.. van de map!


en  de achterkant....


Bianca  voegde op de voorkant  wat extra golflijntjes toe , 
maar het bleek  in het eindresultaat mooier om ze weg te laten....
( zie de foto van de voorkant.)  




Voor mijn eerste begin gebruikte ik een voorbeeld van internet.
wat  door de toevoeging van felle kleuren ,
toch weer heel anders werd!


uiteindelijk werd deze opzet toch naar mijn zin!
Sommige delen werden eerst aan elkaar gestikt.


Het geheel , de rode lijn doorlopend...



Voorkant van mijn map.
 Er kwam toch best veel stikwerk aan te pas!



De achterkant!

natuurlijk lukte het niet om alles af te krijgen in één middag .
dus best nog wat werk achteraf.

Maar ook nu was het weer een heel fijne middag!

We hebben nog wat lappen over, ook daar gaan we een keer mee aan de slag....

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat prachtig. Ze zijn heel verschillend maar allebei even mooi. Leuk dat jullie weer ( op afstand) samenwerkten. Het maakt wel inventief hè?

Bianca zei

Inderdaad Mieke, het is zo leuk om te doen!

Ik ben super blij Hannie dat we zo kunnen blijven samen werken!
We hebben deze keer mooie mappen gemaakt!
Zo anders maar met hetzelfde idee en dat is toch bijzonder leuk!



mia zei

Mooie strakke ontwerpen, zowel van Bianca als van jou. samen bedenken en zo uitvoeren complimenten het zijn mooi mappen geworden.

Liesbeth Wessels zei

Prachtige mappen, die van jou vind ik heel kleurrijk.Leuk je via Joke Hardenbol weer te vinden op Facebook.

Marlien zei

Allebei erg mooi.

els zei

Wat hebben jullie allebei, heel verschillende maar prachtige resultaten. Ik ben ook een grote fan van het werk van Melody Johnson.
Heerlijk lijkt het me op zo op afstand toch samen te kunnen werken, al snap ik niet goed hoe je het doet. Blijf je de hele middag met elkaar in contact of spreek je gewoon een middag af waarin ieder afzonderlijk aan het werk gaat en laat je dan elkaar de resultaten zien?

joke zei

Weer twee heel mooie mappen.