zondag 22 september 2019

boekrol Egypte


Bij de Artboeksisters koos Hélène voor een boekrol.
Had ik nog niet eerder gemaakt, dus een kleine uitdaging! 

Voor de ondergrond koos ik linnen die ik kookte in de thee.

 Afbeeldingen verwerkt als fresco, of op kaasdoek geprint.
Zelfgemaakte stempels van het oog van Horus en een scarabee.
screenprints van hiërogliefen in goud . Vezelpapier geschroeid en geprint papier.
  


De ene zijde wat eenvoudig gehouden met enkele afbeeldingen van
 koninginnen of goden. met hiërogliefen erover geprint. 
De stokjes met knopjes lagen nog in de kast , en kwamen nu heel goed van pas!



Deze kant wat meer bewerkt.. met o.a de heilige kat , 
met metallic geverfd reliefpapier , ook zelfgemaakt.
en nog wat andere elementen. o.a. fresco's .


Een detail waar ook wat borduursteken zijn te zien.



een afbeelding op stof geprint,en het oog van Horus erover 
gestempeld  ,met geverfd papier  en hiërogliefen. 



Afbeeldingen gerangschikt en met reliefpapier opgesierd.

 Het geheel was wel veel zoek en combineer werk ,maar is best naar mijn zin gelukt!
Kijk ook nog even bij de andere inzendingen?



7 opmerkingen:

Marlien zei

Prachtig! Echt prachtig!

Bianca zei

Prachtig Hannie!
De plaatsing, kleuren en het versieren!

mia zei

Och wat is dit mooi, je fresco's komen er mooi op uit.

Janny de Roo zei

Jullie zijn een stelletje creatievelingen eerste klas. De jouwe spreekt mij het meeste aan dit keer.

els zei

Wat is dit geweldig mooi. Ik kan er naar blijven kijken. Groot compliment.

Jeanette de Vries zei

Schitterend geworden, Hannie. Er is zoveel op te zien.

joke zei

Mooi om hier veel meer te zien van de boekrol dan bij Artbooksisters. Prachtig geworden!