maandag 3 juni 2019

Mooie expositie en wat kleine affo's!


Hier vlakbij in het noord Brabants museum zagen we afgelopen week een mooie expositie 
van de gebroeders  Gerard en Cornelis van Spaandonk .
Bloemenschilders uit de  18de eeuw.

Een grote blikvanger was de artistieke compositie van wol en ander materiaal .


Vanaf de andere zijde gezien...


De gebroeders kwamen uit Tilburg, 
maar werden heel beroemd in Parijs aan het koninklijk hof 


 allebei  schilderden ze grote bloem composities maar  ook portretten.



De tt. is verfraaid met schitterende boeketten van echte bloemen.


In grote  vazen!
 Leuk om te zien als  je in de buurt bent .Nog tot 25 augustus 
Op zondag met rondleiding!



Ook te zien de expositie Foreign Lands van 
Ali Banisadr
 Heel bevreemdende grote werken . 


Toch bijzonder , een mix van orde en chaos .
Je blijft zoeken naar herkenbare figuren!




Tot slot nog wat kleine tasjes van mola's 
Die Els me vorig jaar stuurde.


De achterkanten van een mooie zeefdruk stof ,
 die ik nog had liggen...

Leuke kleine cadeautjes!

5 opmerkingen:

Marlien zei

Ik verbaas me elke keer weer over jouw grote productie van fraaie dingen.

miekequilt zei

Mooie tentoonstelling. We zien er vast wel iets van terug in jouw werk.

Janny de Roo zei

Dat was vast weer genieten geblazen Hannie.

Bianca zei

Hard gewerkt Hannie!
Ik vond de tentoonstelling ook heel erg mooi. Een aanrader.

els zei

Wat een mooie expositie Hannie en inderdaad wat een verschil in werk. Vind de schilderijen van Foreign lands erg intrigerend. Wat een leuk idee de kraaltjes onder aan de mola tasjes.