dinsdag 28 mei 2019

Pronken met andermans veren!


Voor de Uitdaging was het thema Parodie ,
op het thema van het Weerribben festival: Vreemde vogels!
Daar kon ik weinig mee, dus werd het een voor de hand liggend thema :
Pronken met andermans veren!
 Een lila sneeuwverf lap ( die nog in de kast lag)  quiltte ik het hele oppervlak 
50 x 50 cm 
                     Daarop een vintage afbeelding die ik ooit gebruikte voor een kaart,
                         en met het   fotoprogramma vergrootte tot de juiste maat.
                              Een rest donkerpaars zeefdruk fluweel werd de hoed, waarop ik wat                                                                              stukjes glitter stof plakte.
                           



Een aantal bloemen gemaakt van organza  met kleine parel stokjes als hartje,
ook weer uit de bewaar doos!
                                De Pauwen veren kreeg ik  ooit van een vriendin ,
                                            die nu ook goed van pas kwamen..
                                 uiteindelijk ben ik  toch  tevreden met het resultaat.

                                  Het werk komt tezamen met  9 andere thema's van
                                                 onze leden te hangen in Oldenmarkt                                                                                                          tijdens het  Weerribben festival

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuk quiltje voor dit thema. Mooie kleuren ook,ik zou zo’n hoedje wel op willen zetten.

Janny de Roo zei

Dat wordt vast een hoedje voor Prinsjesdag.....wat heb je dat meer mooi gedaan Hannie !

Bianca zei

Heel erg mooi. De kleuren komen ook zo goed uit!

Marlien zei

Prachtig!
Heel sfeervol plaatje.

els zei

Ziet er mooi en vrolijk uit. Zoals Janny al zei: je kunt er zo mee naar Prinsjesdag. Ik hoop het origineel in de Weerribben te kunnen gaan bekijken.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Mooie uitvoering van pronken met textiel. Ik kreeg de quilt gisteren per post en het is zo leuk om hem van dicht bij te bekijken. en straks kan iedereen hem zien 14 t/m 16 juni op het Textiel Festival Weerribben.