zondag 17 februari 2019

Dagboekje februari en boekje Piano hinge binding,


Ik liet het al zien bij de stoffige dagboekjes ,
 maar ook nog even hier .
Als je er mee te maken krijgt heeft 
 Alzheimer een grote impact op het dagelijks leven . 
Valt niet mee om er goed mee om te gaan. 

In dit werkje heb ik geprobeerd om op een abstracte manier
de degeneratie van de hersenen weer te geven.
Door middel van veel stiksels en gekleurde vlakjes. 




Ook dit boekje stond al op de blog van de Art Sisters 
nu wat uitgebreider.


De binding : stick binding of of piano hinge verbinding 
maakte ik door middel van transfer geverfde dunne lutrador 
 Heel sterk materiaal! 
Je werkt meestal met dubbelgevouwen bladzijden.
Omdat ik de bladen al eerder maakte ( aan weerszijden bewerkt) moest ik
met een strookje lutrador werken.
 De rondhoutjes had ik nog in de la liggen. 


Hier nog wat bewerkte bladzijden  met kleine spreuken ,
monoprints stof enz.


Collages met natuurlijke materialen zoals judas penning en grasjes.
stempel en monoprints.

Bij deze is goed de lutrador strip te zien . 
Die kon ik niet altijd wegwerken.


Hier is dat mooier gelukt.

Ook weer een leuke techniek al heb ik het wel wat moeten uitproberen,
 met behulp van een YouTube filmpje!



6 opmerkingen:

miekequilt zei

Het is een vreselijke ziekte en ik wens je heel veel sterkte. Fijn dat je je via je hobby kunt uiten en zulke mooie dingen kunt maken. Heel inspirerend, dank je wel.

mia zei

Het is mooi uitgebeeld welke impact deze ziekte heeft, het veranderen van een geliefde is denk ik het moeilijkste te accepteren.
Gelukkig laat jouw creativiteit je prachtige werken maken.

joke zei

Fijn om nu nog beter het boekje te kunnen zien. Veel sterkte Hannie en hopelijk blijf je ruimte vinden om je werk te kunnen blijven maken.

Marlien zei

Prachtige uitbeelding van een nare aandoening.
Ik maak het van redelijk nabij mee en kan toch maar een klein beetje begrijpen wat jullie werkelijk mee maken.

els zei

Je dagboek quiltje vind ik erg ontroerend. Het moet vaak zo moeilijk zijn om er op de juiste manier mee om te gaan en langzaam maar zeker je man de grip te zien verliezen, terwijl je er machteloos naar moet kijken. Sterkte jullie allebei.
Je boekje is weer zo origineel en prachtig. Fijn dat je je daar nog in kunt uitleven.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Hannie en Gerhard heel veel sterkte bij het proces dat altzheimer veroorzaakt. Mooi hoe je het probeert uit te beelden.