zondag 30 december 2018

Affo en nog wat kaarten...



In september liet ik eens op de blog het begin van een mile á minute quilt zien .




Allerlei stroken die ik bewaarde in lade aan een gestikt .


schuine blokken ervan gesneden..



en aaneen gestikt met zwarte stof  en rode blokjes.
Tussen de bedrijven door machinaal gequilt, met garen in kleurverloop.


Nu eindelijk afgewerkt! De achterkant is een geverfde lap.



En zo ligt hij net voor het eind van 't jaar weer klaar voor een goed doel!





Van organza snippers maakte ik nog enkele kaarten .
eerst op kleur gesorteerd,
  en op een plakbaar vlies de snippers een beetje verdeeld.
Daarop tule , vast stikken en wat garnering en glittersteentjes erbij.


Hier is beter te zien hoe ik alles vast stikte. 
Ook nog een versiering erop.


Bij deze kwamen wat stukjes  die ik met de soldeerbout  had uitgesneden.
Vierkant gesneden, afgewerkt en op een mooie kaart geplakt...

 Een gezellig werkje om weer wat leuk kaarten te maken!

6 opmerkingen:

Bianca zei

Wat zijn deze kaarten mooi geworden!!

miekequilt zei

Wat een leuke quilt, daar gaat weer iemand van genieten.
En je kaarten zijn super, en zo inspirerend. Ik was vandaag ook met kaarten bezig, heerlijk om te doen.

mia zei

A mile a minute quilt, hoe kom je erop. En je verwerking van organza snippers brengen een heleboel volgers op een idee, ik ook.

Beste wensen voor jou en Gerhard voor 2019

Marlien zei

Je quilt is echt prachtig!

Janny de Roo zei

Je hebt je tijd weer goed besteed Hannie. De quilt zal vast weer iemand blij maken. Het ruimt ook de voorraad weer wat op. Tevens heel erg leuke kaarten.

els zei

Ik vind het ongelooflijk hoe je steeds weer nieuwe ideeen hebt om prachtige kaarten te maken.
Ook de quilt is erg mooi geworden en wat heerlijk datje er dan iemand mee blij kunt maken.