woensdag 21 maart 2018

Ruilen en zo...


Bij de fantastic fabric groep was het thema deze maand 
"Spiegelen."

Ik maakte bovenstaande kaart "Niet voor de poes"
Viel nog niet mee om alles zo in te tekenen, dat het op een 15 x 15 Kaart paste .
Maar toch gelukt!
Hij ging dit keer naar Trees.



Van Christel kreeg ik deze mooie terug! 
Ze is uitgegaan van een achthoek en nog wat verder doorgegaan.
Een leuke verwerking!



                    Elk jaar houden we met  de groep De Uitdaging een bijeenkomst dag .
                 
                     Ook dit keer was het bij mij. . We bespreken  dan wat punten , dit maal over een                                                          evt.  expositie aan het eind van het jaar.
                                            Natuurlijk  ook een show and tell!
                     Daarvan maakte ik foto's van de  werkjes van het afgelopen jaar,
                                             


                                    Zie hieronder de collages van twee werkjes van ieder lid.




Ook had ik een kleine workshop voorbereid.
Fresco's op stof.


Jammer genoeg heb ik geen foto's ,dus maar een oudje erbij.

Met gesso worden de foto's die op A4 zijn afgedrukt op katoen geplakt ,
even gedroogd , gescrubd, en
geschuurd  zodat  het een fresco lijkt. 
Leuke techniek  om te doen, die weer op allerlei manieren kan worden bewerkt.



Ook natuurlijk weer een heerlijke lunch waar ieder lid wat lekkers voor mee brengt!
Was weer een geslaagde dag!

5 opmerkingen:

els zei

Mooie spiegeling heb je gemaakt met je vogel en poes. Knap inderdaad dat je dat allemaal op een kaart hebt gekregen. Je fresco techniek heb ik ook al eens uitgeprobeerd. Geeft een leuk resultaat. Wat heerlijk zo'n bijeenkomst waar iedereen zijn werk laat zien en je gezellig bij kunt kletsen onder het genot van een heerlijke lunch.

Janny de Roo zei

Inderdaad hele mooi "Spiegel"-kaarten. Het blijft een precisiewerk op 15 x 15 cm....! Je collages van de werkjes zijn op zich al kunstwerkjes. Als je ze allemaal bij elkaar zou hebben en je kon er een doek van maken, was dat ook heel bijzonder....

Marlien zei

Goed geslaagd hoor !

joke zei

Mooi die Fresco's. Ik gebruik meestal heavy gel of acrylbinder of transfers te maken, maar zo'n, fresco met Gesso is ook heel mooi.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Het was weer een heel geslaagde bijeenkomst van de DE-Uitdaging. En met de workshop van jou.