zondag 11 maart 2018

Hortus botanicus - Ijzig ! En Jubileum quiltje


Voor de stoffige dagboeken maakte ik deze maand een quiltje met draden '
een experimentje dat ik deed met Bianca.
Een bosje mooie draden laten vallen op bak papier , nog wat angelina vezels erbij, natspuiten .
Daarover nog een stuk bakpapier ,en strijken. de draden kleven mooi aan elkaar ,
net genoeg om voorzichtig op een lapje te leggen. Tule erover en quilten  .
De vogel en ander stukje is gemaakt op een stempel ,met angelina vezels en bakpapier gestreken.



 Bij dit detail is het wat beter te zien.
Het geheel deed me denken aan de kassen van de Hortus in Leiden, 
daar fladderden ook vogels rond in het vele groen!



Voor de fantastic fabric maakte ik dit werkje van een monoprint.
Die deed me denken aan "ijzige"periode die we gelukkig achter de rug hebben!
Op de print nog zilveren skeletbladeren  toegevoegd .



Hier is de print en het skelet blad wat beter te zien..
Ook weer veel stikwerk!




Vorig jaar nam ik tijdens de tt van het Q gilde in Alkmaar een pakketje 
met 4 lapjes mee
De bedoeling was om er een samen met eigen stoffen een quilt van te maken.
 Ik liet al in een eerder bericht  de voorbereidingen zien...
De ondergrond kwam uit mijn lappendoos .
 Mooie damast opdruk die ik opstreek met transferverf .
 tussen de banen een rand met stukjes van de lapjes.



Een detail met de geborduurde en geappliceerde grassen, en bloemen 
met wat zeefdrukjes.
Ook heel veel handsteken erbij!





Nog even de 4 lapjes die erbij verwerkt moesten worden.


Mijn keuze van de stoffen..



En de proefjes met de transferverf. 
morgen gaat het werk op de post, en wie weet, 
te zien tijdens de tentoonstelling  in Deventer?

5 opmerkingen:

els mommers zei

Wat een prachtige verscheidenheid aan werk Hannie. Het ene is nog moooer dan het ander. Ik geloof dat het ijzige quiltje toch mijn favoriet is.

Janny de Roo zei

zo leuk om te bekijken, al die mooi gemaakte werkjes van jou. Ook het dradenwerk, ga ik vast nog eens proberen.

Jo Huijsman zei

Wat ben je weer mooi bezig Hannie.

Christel Sins-Camp zei

Hé, jij hebt heel andere lapjes dan ik van het Quiltersgilde. Ik herken er maar eentje. Maar wel weer mooie werkstukken gemaakt!

joke zei

Leuke manier van werken die eerste omschrijving om draadjes willekeurig te laten vallen. Ik hou wel van die dingen die je niet helemaal in de hand hebt.