zondag 21 januari 2018

monoprints ,verjaardagsruil ,en van alles en nog wat...


Allereerst was ik na Kerstmis bezig geweest met monoprints op theezakjes papier.
Geeft weer een heel ander effect .Eerst een ghostprint gemaakt uit het boek 
van Joan Bess
Gelliplate printing. fijne vertaling in het Nederlands!
 Niet alles lukte meteen, bv de tweede druk liet nogal te wensen over!

Dus daar heb ik met een andere kleur op de gelmat nog eens een overdruk gemaakt.


Hierboven een die wel goed lukte vind ik...



En hier een overdruk  met goudverf. Achteraf gezien zijn ze best bruikbaar voor bv kerstkaarten ?
In ieder geval ben ik dan ruim op tijd! 




Ook leuk, de verjaardagsruil van de fantastic fabric groep.deze kwam van Gerda


De linkse van Janny , de rechtse van Inge uit Berlijn 


 een fraaie van Olga


de  linkse van Tonia rechts van Marijke


hierboven van Trees


nog een fraaie buiten de ruil van Conny


en dit aparte  werkje van Bianca

Allemaal kleine kunstwerkjes.
Maar  natuurlijk niet  te vergeten,  een groot aantal lieve  mooie kaarten van familie en vrienden !




Nog een ruil atc van Mia
Ik verwacht er nog meer van de ruil die Mieke verzorgt!



Met Kerst kreeg ik een kaart van Verdanda met een patroon erin Dus ook maar weer 
gemaakt in viervoud!


Ook deze twee , een combinatie van commerciële en zelfgeverfde stofjes . Ze zijn al verstuurd.! 



Tussen al het werk door, voor de tt in Groningen en andere exposities ,
dat ik nog niet kan laten zien, af en toe wat breien en haken.Uit deze twee leuke boekjes , die ik kocht in het textielmuseum.
Gezellig om af en toe de naalden op te pakken !
 Ik gebruik ze denk ik als pannenlap of onderlegger in de keuken.

Binnenkort kan ik wat art werk voor Groningen laten zien.....

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat ben je weer druk bezig geweest. En wat een mooie kaarten heb je gekregen. Eind januari verstuur ik de ATC kaartjes, ik heb veel mooie kaartjes gekregen en ga zorgen dat iedereen weer iets moois terugkrijgt.

joke zei

Je bent dus jarig geweest. Van harte gefeliciteerd!
Het gelliprinten gaat nu goed zo te zien mooie resultaten.

Suus zei

Alsnog van harte gefeliciteerd Hannie met je verjaardag. En wat een mooie juweeltjes laat je ons weeer zien.

Frederika zei

Nog van harte gefeliciteerd. Wat een mooie kaarten heb je gekregen.
De doekjes doen het ook goed als een vaatdoekje. neemt goed vocht op en staat nog gezellig ook

Marlien zei

Ik zie weer heel veel moois.
Ben benieuwd naar de doekjesboekjes.

Marlien zei

Gefeliciteerd!!!!

Els mommers zei

Wat een moois laat je ons weer zien. Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd en nog heel veel gezonde en creatieve jaren gewenst,