zondag 15 oktober 2017

Van ecoprint naar Dagboekquiltje!





Enkele weken geleden ben ik toch maar weer eens begonnen met ecoprints.
Dit keer wat lichtere resultaten.
Was ook de bedoeling . In het verleden haalde ik de bladeren alvorens op de stof te leggen, nog door een badje ijzersulfaat , voor wat donkerder af drukken. Nu eens wat andere.


De resultaten zijn best naar mijn zin ..


Heel bruikbaar voor wat ik van plan was .





Enkele losse foto's...


De fantastic fabric groep is op verzoek begonnen met dagboekquiltjes 
Ik maakte er enkele jaren geleden al Twee en een half jaar lang  écht iedere maand een....
Dus 3 mappen vol.

Nu weer begonnen uiteraard met een ecoprint!



Dit is het resultaat.
 Met stiksels en handsteken opgesierd en met bladeren en verf nog wat bij  geprint.




Een detail 

Voor de andere ecoprints heb ik ook al een idee. Komt tzt.....

5 opmerkingen:

Marlien zei

Mooooooi!

Suus zei

Altijd weer spannend en verrassend wat er uit komt bij eco printen. Mooie bruikbare resultaten Hannie, leuk met de borduursteken.

miekequilt zei

Leuk, dagboekquiltjes maken. Jouw start is goed met die mooie printjes.

Janny de Roo zei

Oeps..... en je bent ook weer de eerste met een prachtig resultaat.....mijn hoofd staat er nog totaal niet naar.....

els zei

Wat zijn je prints weer mooi gelukt en wat een prachtig dagboekquiltje is het geworden. Mijn complimenten weer!