zondag 10 september 2017

Workshop art quilt maken .


Een poos geleden werd ik benaderd door twee dames Ingrid en Dorette ,die bij een kennis een quilt zagen die ze ook  hier met mijn hulp had gemaakt. 
De vraag was, kunnen wij dit ook?
 We hebben het samen bekeken en zijn toen aan da slag gegaan, met de voorbereidingen.
 Mono printen, stofjes parfait verven, en nog andere materialen voorbewerkt zoals Tyvek en lutrador


Daarmee maakten ze om te beginnen een kleine compositie waarbij we ook foto's die ze zelf meebrachten op stof printen. Hierboven het resultaat van Ingrid.
              Mooie warme kleuren en een leuke print , de monoprints komen goed uit.
                             free -motion gestikt en met zeefdrukjes gaas en tyvek afgewerkt.


Dez compositie van Dorette in heel andere kleuren  maar ook op dezelfde manier verwerkt. 
Daarna om een canvas doekje van 30 x 30 cm gezet.


Dorette had ook nog op zwarte stof monoprints gemaakt, met mooie fotoprints 
en zeefdruk. Ook weer met tyvek en lutrador afgewerkt.


Natuurlijk ook een groter werkstuk gemaakt want ze hadden veel materiaal gemaakt.
Dit werk is van Ingrid  Ook weer met dezelfde mooie uil!
Hier heeft ze uit mijn voorraad nog wat grof gaas en ander materiaal gebruikt...
Een heel goed resultaat!


Dorette maakte een afdruk van een foto die ze maakte in de Groote Peel.
 De compositie in haar eigen materialen en kleuren.
Gezellig om zo samen bezig te zijn. Ze hebben de compositie zelf samengesteld, met wat kleine aanwijzingen van mij. Alleen met het free motion stikken moest ik wel helpen.
En natuurlijk hadden ze huiswerk mee.
De dames zijn heel tevreden , en ik ook.


Het waren 3 leuke dagen !

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Daar móét je wel blij en tevreden mee zijn. Het werk is prachtig. Compliment voor jou en de dames!

mia zei

Wat een leuke opbrengst van de dames en van jou, prachtige art quilts heeft die drie daagse opgeleverd.

Janny de Roo zei

...en wat een prachtige kleurencombinaties leverde dat op. Je kunt zien dat er met veel plezier aan gewerkt is. Dat waren geen verloren dagen.

Frederika zei

Wat een leuke resultaten.

Marlien zei

Ik zie weer veel moois

joke zei

Je hebt de dames goed geholpen zo te zien. Ze zullen vast heel blij geweest zijn met de resultaten.

Els mommers zei

Wat een geweldige lerares. De dames hebben erg mooie resultaten bereikt. Wat zullen ze genoten hebben, drie dagen onder joiw bezielende begeleiding!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heerlijk zo samen bezig zijn.

Jo Huijsman zei

Het lijkt mij wel een enorme uitdaging om de vrouwen te begeleiden.

dorette zei

Han, het was super en iedereen is enthousiast over de resultaten. ik zou graag ook de ecoprints leren. Thea en jij hebben er zulke mooie dingen van gemaakt!
groetjes, Dorette