zondag 23 juli 2017

Textiel en Papier. Een aanrader! En nog wat kleine werkjes.



Om de twee jaar is in museum Rijswijk de Textiel Biënnale
.Ook dit jaar weer een feest om te bekijken! Ik maakte een collage van  de foto's omdat het ondoenlijk is alles apart weer te geven.
Heel verrassend soms, maar ook  wel heel bijzonder!



Nog een samenvatting van de fraaie werken.
De expositie is nog tot 24 september.
 Met op 10 september een textielmarkt voor het museum.



Ook gingen we een dagje met de trein naar Apeldoorn om ook dit keer de bijzonder
 expositie  Paper-  Art in het Coda museum te bekijken.
( Klik op Coda en bekijk ook de kunstenaars )
Ik maakte en collage van de meeste kunstwerken.
 Maar op deze blog zie je nog meer Papierkunst.
De tt. is nog tot 10 oktober.
Echte aanraders deze exposities!
.


Voor een vriendin die veel mooie borduurwerken  maakt,  maakte ik een kussen van haar rozen merklap. Van parfait geverfde stoffen.



De achterkant kreeg enkele screenprints....



Bij de alfabetruil waren we al weer toe aan de T 
Enkele jaren geleden maakte ik foto's van Maori totempalen, 
Het leek me een leuk onderwerp voor de T 
De ondergrond is op Aboriginal wijze gestipt met een houtje en verf
daarop de totems geappliceerd  en ingekleurd met aquarelpotlood.
Hij ging naar Marijke.


Deze tangram kat kreeg ik terug van Els. Ook heel leuk bedacht!

 Ik ben alweer bezig met de letter U!



4 opmerkingen:

Frederika zei

Superleuke die tentoonstelling zo te zien.
En wat een leuke uitwerking heb je van de letter T. Ik kijk uit naar de U

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Fijn weer even te mogen mee kijken.

joke zei

Ik ben nog niet geweest. Ik ga altijd het laatste weekend als ook de markt is. En dit jaar heb ik zelfs een kraam op de markt! Ik kijk er naar uit. Dank je wel voor het voorproefje.
Je hebt overigens een nieuwe test om te kijken of ik geen robot bent. Ik geloof dat ik het 10 keer opnieuw heb moeten proberen voor ik het goed had.

Marlien zei

Prachtig kussen!

Je totempalen zijn ook heel mooi.
Kleine kanttekening: Maori wonen in Nieuw Zeeland, Aboriginals in Australië.