dinsdag 16 mei 2017

Nog eens parfait verven, en kaartenruil


Collage van alle lapjes die in de pot pasten.

Omdat de resultaten altijd heel verrassend zijn, vulde ik maar weer eens een grote 
pot met lapjes op de bekende manier parfait verven.

Droog lapje in de pot, soda erop en een procion verfmengsel. 
Aanstampen  en telkens herhalen met verschillende kleuren. 



Nog enkele ( losse) foto's van  de lapjes .


De structuren komen door de manier hoe de lapjes in de gestopt worden.





Deze is gewoon verfrommeld . 



 weer een stapeltje fraaie lapjes!



Met de alfabetruil zijn we alweer aangeland bij letter R.
Vandaar deze roodborst die naar Marijke is gevlogen.
Op een meeloper een fotoprint die ik bewerkte met stiksels aquacolors en borduurseltjes 



Deze punch roos kreeg ik in ruil van Saskia!
  Mooi gemaakt, met verschillende materialen.!


 Voor de fresco ruil maakte ik deze Egyptische dame 
 op een lapje ongebleekte katoen. stikwerk met metallic garen. 
Hij ging naar Trees.


Deze variatie van bijna dezelfde afbeelding kreeg ik van Mia 
Een mooie bewerking op een breakdownlapje gezet.

 Weer een goede ruil !

10 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Wat een prachtige lappen weer Hannie, daar kun je zeker weer iets moois van maken. Ook de kaarten, gemaakt en gekregen stelen de show. Top !

Marja. zei

mooi gelukt, en prachtige kaarten gemaakt.

Marlien zei

Prachtige parfait!

mia zei

mooie lappen dat parfait verven is altijd verassend en de kaarten zijn stuk voor stuk mooi van idee en uitvoering

els zei

Wat een prachtige ruil weer en een heerlijke stapel lappen in allerlei kleurtjes.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend ruil en je lapjes zijn schitterend
Fijne dag

Hélène zei

wat leuk , parfait verven ,ik had er nog nooit van gehoord , ik ga dat zeker ook eens doen, de resultaten zijn prachtig .

Anoniem zei

Mooie lapjes zijn het geworden.
Lief, zo'n leuk roodborstje, ook de Egyptische vrouw is mooi.
Groetjes,
Wies

Rolanda Prins zei

Parfait verven wat een mooie resultaten. Sprekende kleuren, zie er al naar uit wat je ervan gaat maken.

Joke Hardenbol zei

Wat een mooie lapjes weer. Ik vind het altijd prachtig om te zien, maar ik heb al een doos vol zelf geverfde lappen en ik gebruik het te weinig.