zondag 19 maart 2017

Remember me


Enkele weken geleden bezocht ik in het museum de kantfabriek een bijzondere tentoonstelling 
Zeer sfeervol werk van Karin van der Linden uit Weert
Samengestelde assemblages van  oud textiel , foto's en  allerlei voorwerpen met herinneringen... 


Oude familiefoto's waar overheen is gestikt , en oude teksten. 


jurkjes gemaakt van oud textiel en schilderijdoeken,met allerlei toevoegingen zoals roestig ijzer.en borduursels.


ook hier weer een oude foto bijna geheel bedekt met papieren vlinders,
ijzer en boomschors .


een  jurkje met  stukken kerkelijk textiel.


een oud bordje met foto, en gedroogde edelweiss.


een collage met allerlei attributen


Ook deze jurkjes  zijn gemaakt van verschillend oud  textiel met fotoprints, teksten enz.

Alles bij elkaar een tentoonstelling die een bijzonder gevoel oproept...
Nog verlengd tot 9 april.
Ben je in de buurt van Horst is dit een echte aanrader!

Ook komt in april de tentoonstelling .

Een expositie van oude borduurpatronen,
aangevuld met toepasselijk werk van verschillende textielkunstenaars.
Lijkt me ook zeer de moeite waard!


6 opmerkingen:

mia zei

Dit is denk ik een hele emotionele tentoonstelling met al die persoonlijke objecten, wel bijzonder dat je zover kunt/moet gaan met je creativiteit.

Janny de Roo zei

Diep respect voor degene die dit heeft gemaakt, dat levert vele emotionele herinneringen op.

els zei

Wat een ontroerende tentoonstelling Hanny. Kan me voorstellen dat je er van hebt genoten. Prachtig werk.

ann vanherle zei

Vind de kinderkleedjes iets te veel van het goede

miekequilt zei

Ik denk dat het veel emoties oproept. Wel mooi, maar lijkt mij iets te heftig.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een speciale onjecte. Ga je naar die bloemen tt? Maak je weer een fotoverslag? Want het is voor mij te ver uit de buurt. Al vast bedankt voor het mee kunnnen kijken en genieten.