dinsdag 2 december 2014

De Uitdaging, "Nachtmerries"

 
Het thema voor de Uitdaging was dit keer gekozen door Aart en wel: "Dromen"
 
Nu zijn mijn dromen niet zo prettig , meer "nachtmerries" Op de site van de universiteit  Utrecht en Amsterdam vond ik daarover heel wat info .
Maar nadat het werk klaar was ,vond ik  het helemaal niet naar de zin. dus op de valreep ( De deadline was 1 December) nog aan een nieuw ontwerp begonnen.
 
Met sneeuwgeverfde stof en monoprint maakte ik de ondergrond in delen.
Daarop zeefdrukken van een soort hersenstructuur ( dromen zijn een film van onze gedachten)  en ook screenprints die ik enkele jaren geleden liet maken van tekeningen.
 
 
Op dit detail is goed de tekst te zien die ik door middel  van paperlamination maakte op organza . Natuurlijk over dromen en nachtmerries.
Alles bij elkaar nog op tijd klaar om te plaatsen op de blog van De Uitdaging waar ook de andere leden al wat dromen plaatsten.
 

12 opmerkingen:

Ineke zei

Ik had al eens eerder begrepen dat je problemen had met zulk soort onderwerpen. Desondanks toch mooi en duidelijk uitgevoerd.

Frederika zei

Wat een mooie vertolking. Vervelend dat de dromen tegenwoordig meer "nachtmerries" zijn

Aart zei

Je nachtmerries hebben wel voor een mooi werk gezorgd. Ik ken ze gelukkig niet, maar wens je leuke dromen toe.

Janny de Roo zei

wie wenst er nou geen leuke dromen, maar ook aan mij is dat kennelijk niet besteedt.....nachtmerries alom....toch heb je het goed vertaald Hannie.....kan ook een overwinning zijn he....?

helene zei

dromen zijn bedrog , maar en mooie uitvoering

Jo Huijsman zei

Nu is het zeer zeker heel er mooi, maar ik kan mij voorstellen dat het hard werken was.

els zei

Als dromen nachtmerries worden is de vertolking daarvan ook niet het allerleukste thema. Toch heeft het weer een prachtig werkstuk opgeleverd. Hopelijk heeft het een beetje geholpen om wat minder trieste dromen te hebben.

Unknown zei

Prachtig werk. Dat je zoiets akelig kan omdraaien en maken tot dit prachtige werk...

Anoniem zei

Toch nog vlug iets moois gemaakt.

Groeten. riet.Han krijg jij mijnberihtjes.

marjolijn zei

Een prachtige verwerking, Hannie. Je moet de nachtmerries hier maar instoppen! Wel weer een echte Hannie quilt.

Unknown zei

Voor het eerst op je blog geweest. Ik vind het werk prachtig! Kom zeker terug.

Nienke zei

Eerst dacht ik, wat een prachtige kleurencombinatie, daarna, een echte Hannie en na lezen van je verhaal zie ik ijsblauw en builenpaars. Dat dat er allemaal in zit, zegt genoeg over jouw kwaliteiten, prachtig Hannie!