zondag 23 november 2014

receptenquiltjes en map.

 
Bij de quiltjes van de receptenruil hoort natuurlijk een bijpassende map!
 Hiervoor gebruikte ik het stofpakketje wat ik kreeg tijdens de fibermaildag van Rolanda. Helemaal in geelgroene tinten .Er zat ook een fraai stuk kant bij!
Een collage op maat gemaakt met een vulling van Hobb's .
Alle lapjes zijn gebruikt, precies genoeg voor een dikke ordner die nog in de kast lag.
 
 Een recept zette ik met paperlamination op organza en daarop weer groene organza. Nu had ik net het boek gekocht van Cas Holmes dus kon ik mooi de ingestikte motieven oefenen. Wel even zelfgetekend!
 
 
 
De achterkant ook voorzien van ingestikte vissen.
 
 
 
De binnenkant gesponsd met textielverf, wat nogal lang moest drogen.
Maar toch een zeer bruikbare map! 
 
 
Dit tweede quiltje kreeg ik van Trees met een heerlijk recept voor een salade.
Ze heeft een erg leuke techniek gebruikt.
 
 
Hier nog eens het recept wat ik zeker ga uitproberen!

6 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Wat een prachtige omslag heb je er van gemaakt Hannie. Hier liggen de quiltjes nog opgestapeld. Eerst deze week het volgend quiltje nog maken....ik heb wel een idee, maar het kwam er nog niet van...

Frederika zei

Wat een mooie omslag. Het is een geweldig idee om op deze manier recepten uit te wisselen. Succes met het recept

Jo Huijsman zei

Mooi Hannie en bedankt voor het voorbeeld. Ik wil een map maken voor mijn QS13 opdrachten en weet nu ongeveer hoe je een mooie bekleding kan maken.

Jeanine zei

Zo een mooie map!!!! Hopelijk komen er ook veel lekkere receptjes in.

Groetjes,
Jeanine

Liesbeth Wessels zei

Ziet er weer geweldig uit. en wat leuk dat je ook de binnenkant meekleurt. Ga ik beslist volgende keer ook doen. Wij gaan in december naar Horst en hopen dan Cas Holmes te ontmoeten. groeten van liesbeth

Christel Sins-Camp zei

Wat een mooie map hebt je gemaakt met het vrij borduurwerk! Cas Holmes is ook een van mijn favorieten!