zondag 9 november 2014

Proefjes met verschillende materialen.

 
Bij atelier Zijdelings  zag ik laatst synthetisch papier  ,
wat ik natuurlijk ook eens wilde uitproberen.
 Dus met transfer wat vellen beschilderd, en afgestreken.
Een mooi kleurig resultaat.
 
 
Ook deze zijn fraai, . Door het strijken vervormt het papier enigszins ,
maar dat geeft ook weer een apart effect.
Wat ik verder mee ga doen weet ik nog niet, misschien kaarten of als ondergrond voor een ander werkje. Het is erg stevig en niet te scheuren. Dus..
 
 
Deze lappen waarvan  ik dacht dat het synthetisch velours was, bewerkte ik ook met de vellen transferverf. Niet zo helder, dus waarschijnlijk is het toch zijde?
Het glanst prachtig, en  alweer wat extra voorraad!
  





 
Nieuw voor mij was  de zwarte puff pasta waar ik een poos geleden een  mini workshop  voor volgde,
bij Zijdelings gegeven door Gil de Vloo. 
Er werd gewerkt op dik vilt, ook nieuw voor mij.
Dit zijn nog maar enkele voorbeelden, maar ik ga er zeker mee verder.
 
 
Ook met puffpasta maar dan in een flesje wat cadeau kreeg maakte ik kleine
ornamentjes, op dikke en dunnere lutrador .
Na het verhitten geverfd met Stewart Gil verf .
 

 
Zo zijn ze bruikbaar voor collages of knopen.
Nu is er weer tijd voor andere werken en ideeën !
 

11 opmerkingen:

Frederika zei

Oei wat mooi. De groene proefjes met de pufpasta is prachtig.

Ineke zei

Wat een ijver en prachtige kleuren.

Anoniem zei

Leuk, Hannie!

Janny de Roo zei

En nu maar bedenken wat je met al dat moois gaat doen.....De modelletjes met Puffpasta lijken een beetje op bewerkte Tyvek, als ik me niet vergis....? Ziet er mooi uit...!

joke zei

Wat een leuk idee die ornamentjes van Puff pasta. En dat synthetische papier is dat weer iets anders dan papier Tyvek? Die zwarte Puff pasta is ook mooi. Jammer dat Zijdelings nooit op een beurs staat.

els zei

Wat heb je weer een heleboel moois gemaakt. Dat gaan we vast weer in allerlei prachtig werk terugzien.

Anita zei

Wat een leuke dingen heb je weer gedaan, zo kom je weer vol met ideeen

Christel Sins-Camp zei

Wat een mooie ornamentjes heb je weer gemaakt! En die zwarte puffpasta heb ik ook nog ergens liggen...

Liesbeth Wessels zei

Leuk en vooral die puffpaint versieringen zijn prachtig, wat een idee om het zo te gebruiken. groeten van liesbeth

Anoniem zei

Wat mooi weer wat je gemaakt hebt.Kleurig en ook het groen - zwarte is heel mooi. En vooral de modelletjes van pufpasta zijn super.
Groetjes,Wies

Nienke zei

Dat experimenteren is bij jou in goede handen... Pareltjes!