donderdag 15 november 2012

Papier Biënnale !

 
Een poosje geleden was ik in Den Haag en ben even naar het museum Meermanno gegaan, om een deel van de Papier Biënnale te zien. De tt is verlengd tot 2 december, dus zet ik er toch maar wat van op de blog. Het museum is niet zo heel groot, maar de tt is de moeite waard. Helemaal ge-inspireerd op boeken en teksten!
 
 
Het andere deel van de Biënnale is zoals gewoonlijk om de twee jaar in museum Rijswijk. Een zeer bijzondere expositie. Ook verlengd maar dan tot 12 Januari.
 De onderstaande werken zijn ook in Rijswijk te zien.
 
 
Hierboven een groot werk in lagen gesneden en geverfd papier.
 
 
Dit lijkt wat bizar. Het was een kolom waar je in kon kijken ,waar de kunstenaar meer dan 2000 lagen papier had verwerkt! Oogde heel futuristisch!
 
 
Dit werk van een Japans kunstenaar leek op wolkenkrabbers  , driediemensionaal en natuurlijk ook van papier.
Beide exposities zijn het bekijken meer dan waard!
Nog meer foto's heb ik geplaatst op de blog van A-Texere.
 
 

9 opmerkingen:

Frederika zei

Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit.
Groetjes Frederika

Suus zei

Wow wat een mooie en bijzonder werken.Is zeker de moeite waard.

Janny de Roo zei

Jouw interesse is ook zo groot Hannie...!

janneke zei

Wat hebben die Japanners toch altijd een eigen manier van werken! Ik hou er wel van.

DEKAKADO zei

Dit is bijna niet te geloven. Zo ingenieus. Om stil van te worden he?! Leuk dat je het met ons deelt. Een fijn weekend gewenst. Groetjes, Marleen.

Anoniem zei

Weer geweldig om te zien.

Ik wens jullie een fijn weekend.

Riet.

Johanna Zweden zei

O wat zal dat een schitterende tentoonstelling zijn geweest en kan me voorstellen dat je genoten hebt.
Een fijn weekeinden groetjes Joke

Anoniem zei

Wat maak je toch leuke uitstapjes!

Unknown zei

Ben er zarerdag geweest. Hele bijzondere tt. Tot vrijdag :)