zondag 11 november 2012

Leerzame en vooral leuke verfdag!

 
Zoals op de blog van Nienke en Liesbeth al uitgebreid was te lezen was ik met Suze, Liesbeth en Annemiek bij Nienke te gast om een 2 kleurenserie te verven. Een bijzonder dagje!
Natuurlijk kan ik wel stoffen verven, maar Nienke heeft zoveel handige tips en tabellen, dat het een stuk gemakkelijker wordt. Ze had voor ons ieder een eigen kleuren combinatie aangevuld met onyx. Ik had Robijn en Koningsblauw. Hierboven mijn gespoelde en gestreken halve fatquarters. De bedoeling is om er o.a. 25 staal kaarten van te maken die dan worden geruild. Ieder heeft dan alle series in huis om uit te proberen.
Een super idee van Nienke!
 
 
Deze mooie lappen zijn geverfd met een vergissingszakje (rechts) en de verf die over was bij elkaar gekieperd in een zakje met lapjes.
 
 
 
Gisteren ben ik meteen hier in de buurt bij het Zweedse warenhuis deze handige ml. schepjes gaan kopen. Ideale tipvan Nienke, om verf af te meten!
€ 1, per setje!
 
We hebben ook nog geexperimenteerd met paperlamination (verschillende mediums en stofjes) en ik heb de dames even het maken van papierreliëf laten zien.
Jammer genoeg heb ik geen foto's gemaakt! Maar kijk gerust even op de blogs van Nienke, Suze, en Liesbeth  Daar kun je zien hoe gezellig we bezig waren!
Erg fijn, om samen bezig te zijn en ideëen uit te wisselen!
 
 

10 opmerkingen:

Frederika zei

Wat een heerlijke kleuren. Het is altijd weer fijn om nieuwe tips te krijgen nietwaar.
Ik zal de maatjes even in gedachten houden. Als ik een keer bij dat zweedse warenhuis kom.....
Fijne dag Frederika

Ellen zei

Wat een mooie stofjes Hannie. Ik woon iets te ver van het Zweedse waren huis om voor 1 euro deze maatschepje te halen.Maar lijkt mij reuze handig.

Liesbeth Wessels zei

Prachtige kleuren heb je gekregen ook de verrassingslapjes zijn heel bijzonder. Ik moet nog gaan spoelen, heb de waslijnen hier nog vol (met was). groeten van liesbeth

Shirley zei

heerlijk verven, prachtige kleuren weer. En bedankt voor de tip van de maatschepjes.

Anoniem zei

Wat een mooie kleuren Hannie,eneen leuke dag voor jullie.
Grt. Riet.

marjolijn zei

Dat moet weer een heerlijk gezellig dagje zijn geweest! Ik meet mijn verf altijd af met injectiespuiten. Dat werkt ook heel precies. Maar die schepjes zijn ook handig.

joke zei

Ik had al bij Nienke en Liesbeth over jullie verfdag gelezen. Het is vast erg gezellig geweest.

Franny zei

Mooie kleuren heb je geverfd. Daar zal je nog veel plezier aan beleven.

janneke zei

Prachtige kleuren! Wat zal dat leuk zijn als we straks allemaal de staalkaarten hebben! Dat was toch een super idee van Nienke.

Suus zei

Wat zijn ze mooi geworden Hannie.