donderdag 19 juli 2012

Mappen voor de Dagboekquiltjes!


In de afgelopen Twee en een half jaar  maakte ik 30 dagboekquiltjes, die  in de kast lagen Jammer dus. Daarom kocht ik op de vlooienmarkt 3 ordners  voor 50 cent per stuk. Knaloranje dus geen gezicht in kast.  Eerst beplakte ik de binnen kant met vinylbehang, zagen ze er al beter uit! Maar in de kast staat het wel mooier met een jasje erom. 


Dus maakte ik deze hoes  van een sneeuwverflap ,zeefdruk en ook dezelfde  afdruk op organza .Opgestikt en heel de map gequilt met een tussenvulling.



 Deze map kreeg een jasje van shiboristof, met zeefdruk in metallic en puffpasta. Met veel quiltwerk versierd.


En voor de laatste lag er nog een breakdown lap van enkele jaren geleden. Ook voorzien van zeefdruk en  veel intensief quiltwerk.
Ze staan prachtig in de kast bij de andere bekleedde mappen.




13 opmerkingen:

qm zei

dat is prachtig geworden. Je hebt eer van je werk.

nadia zei

Hannie, wat maak je toch mooie dingen! Je zou er haast een winkeltje in kunnen beginnen... groetjes, nadia

Inge zei

Wat een prachtige mappen! Ze staan schitterend in de kast. Ik ben iedere keer weer verbaasd als ik hier kom kijken. Wat jij allemaal maakt, daar zijn bijna geen woorden voor. Allemaal zo mooi en ik meen het, hoor Hannie. Ik zeg niet zomaar iets om te vleien. Ik ben echt een groot bewonderaarster van jouw werk.

Groetjes,
Inge

Margeeth zei

Mooie mappen. Heb je al iets verzonnen om je dagboekquiltjes er in 'vast' te maken? (indien niet: lingerie-ringetjes).

Janny de Roo zei

Wat een netheid in die kast en kamer....zal maar geen foto plaatsen van mijn zooi....Prachtige hoezen, die kun je laten zien....!

Anoniem zei

Wat een prachtige mappen, leuk om van allerlei in te bewaren. Is er een site waar je de werkwijze kunt vinden. Ik zou ook graag een hoes voor een map maken.
Alvast bedankt.
Jolanda. (Alphen a.d. Rijn)

Janien zei

Heel erg mooi! Pronkstukken in de kast.

janneke zei

Zó, die zijn mooi geworden! Wat gebruik jij als tussen vulling voor mappen?

Frederika zei

Wauw in een woord geweldig. Ze zien er allemaal even mooi uit. Staat prachtig in de kast.
Fijne dag

Anoniem zei

Alle vier prachtige mappen Han.
Staan mooi in de kast. grt. Riet.

Anoniem zei

Mooie mappen heb je gemaakt.
Staat mooi in de kast.
Groetjes,
Wies

Anoniem zei

heel mooi geheel geworden!! zo kun je met iets ouds toch heel sfeervolle dingen maken! Prachtige kleuren!!
groet Rian

marja zei

geweldig!!!!! zou ik best een keer willen proberen!!