vrijdag 9 september 2011

Tussendoor: Tradioneel voor Roemenië

Samen met vriendin Ria ( 80 j.) maakte ik deze quilt voor de Roemenië groep. Van allerlei resten knip ik de hexagons, en Ria rijgt ze om een vorm van stevig papier. Daarna leggen we  ze samen tot een geheel Zij zet ze weer aan elkaar . Dan komt hij weer bij terug en maak ik hem verder af met rand, vulling en achterkant. Meestal quilt ik dan met  de naaimachine, maar dit keer leek het me wel gezellig om het 'savonds met de hand te doen, terwijl ik een film kijk!
Eenvoudige diagonale lijnen, die ik er eerst opteken met wateroplosbare stift.  Komende week gaat hij naar de groep in Nuenen.
Zo hebben we samen al heel wat quilts voor de kindertehuizen in Roemenië gemaakt!

13 opmerkingen:

marjolijn zei

Het zou mooi zijn als de quilt komende winter al in Roemenië is. Het is daar 's winters koud. Mooi dat je dit werk ook nog doet. Zo'n deken is met liefde gemaakt. Dat voelen ze vast!
gr. Marjolijn

Ineke zei

Als ik ooit 80 mag worden hoop ik dat ik dat ook nog kan. Mooi gedaan samen en voor een goed doel.

Shirley zei

Wat een teamwork! Ziet er gezellig en warm uit, deze quilt voor Roemenie, krijg je ook feedback (foto's) om te zien waar de quilts terechtkomen?

Janny de Roo zei

Geweldige vriendinnen, om samen zo iets gestalte te geven. In Roemenië kunnen ze wel wat warms gebruiken in de winter. Bovendien nog lekker kleurrijk ook !

Inge zei

Hannie, ik vind het een ontzettend leuke quilt. Wat gaaf om samen zo voor een goed doel bezig te zijn.
Overigens vind ik het ook erg bewonderenswaardig dat je daar ook nog tijd voor vindt!

Groetjes en een fijn weekend,
Inge

christina zei

Vind ik zo leuk om te lezen hoe jullie de taken verdelen. Ieder doet waar hij goed in is of lol aan heeft. Bovendien maken jullie er anderen blij mee.

Christel Sins-Camp zei

Wat leuk dat je naast het "experimentele" artquilten ook tijd maakt voor het "simpele" traditionele werk. En ook nog voor een goed doel. Chapeau!

Liesbeth Wessels zei

Daar zijn ze in Roemenie vast heel blij mee, dan voel je je meteen rijk met zo'n prachtige quilt. groeten van liesbeth

DEKAKADO zei

Wat een geweldige samenwerking met een schitterend resultaat. Daar zijn ze in Roemenie hartstikke blij mee. Geweldig.

Margeeth zei

Wat apart zo met die verticale lijnen, is bijna modern.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Mooie quilt geworden met een prachtig doel.Wat een fijne samenwerking!!!

Johanna Zweden zei

Schitterend en wat een werk.

Leuk dat team werk, nu ze zullen daar heel blij mee zijn.
Groetjes Joke

Suus zei

Een prachtige vrolijke quilt met veel liefde voor de medemens gemaakt. Moet een lekker gevoel zijn.