vrijdag 17 juni 2011

Zomaar wat verfproefjes

Tijdens de tt. in Vassen op kasteel Cannenburgh heb ik natuurlijk ook wat inkopen gedaan. Enkele rolletjes vilt, wol met polyester, ( kan bewerkt worden met de heatgun) . En een knotje garen van ruwe zijde bij Sari . Maar ook wat besteld bij mijn favorite stand Stof tot Verven! Een bol tricot afval van katoen ,die prachtig geverfd kan worden, een potje printverf in de kleur fuchsia metallic.
Maar vooral blij ben ik met het vertaalde boek van Sandra Meech.
Heel bruikbaar. Van de vorige twee heb ik al veel plezier gehad.
In deze uitgave staat hoe je je tekenvaardigheid kunt ontwikkelen. En nog tal van andere ideeën.



Bijvoorbeeld deze verf proefjes met magnetron folie. Al gezien op de blog van Sonja.



Ik gebruikte een stevige kwaliteit aquarelpapier. Eerst goed natmaken en met acrylverf bewerken, daarna er de folie op kreukelen. Wat laten aandrogen en zie hier het resultaat!



Ook deze bewerkte ik op dezelfde manier. Met lichtere kleuren is ook een prachtig effect verkregen.


Deze techniek zou ook op stof toegepast toegepast kunnen worden. Maar dat is voor een andere keer...

10 opmerkingen:

marjolijn zei

Dat is een leuk boek. Ik had de Engelse versie al een poosje in de kast. Nederlands was toch gemakkelijker geweest.
En met dat vershoudfolie lukt ook heel goed met transferverf. Geeft ook heel leuke resultaten.

joke zei

Verschillende soorten folies geven ook verschillende resultaten. De 'krinkels' in huishuidfolie zijn b.v. veel kleiner en fijner dan de 'krinkels' van het folie dat om een schilderdoek heen zit als je het koopt.

Janny de Roo zei

In je uitleg valt het me op dat Sonja het over aquarelverf heeft en jij over acrylverf...dat is wel heel iets anders en zal ook een ander resultaat geven.....
Ik zal mijn man ook eens lief aankijken, of ik zijn verf mag gebruiken....

Ineke zei

Bij Sonja heb ik het ook gezien en het kan zeker op stof. Een goed resultaat krijg je als je op de stof eerst wat gesso aanbrengt en dan de natte verf erop.
Groet, Ineke

Marion zei

Ik ben helemaal weg van je verfproefjes, ben heel benieuwd hoe je dit op stof gaat doen.

Anoniem zei

Leuk al die inkopen!!!!
Marjo

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Heel interessant, is het dan ook goed naaibaar???
Het boek staat ook op mijn verlanglijstje, leuke proefjes.

Nienke zei

Oh wat mooi. En dat boek is net als de rest uit de serie, een prachtige handleiding om te gaan experimenteren!

Sonja Thalen zei

Wat leuk dat jij mijn proefjes van papier ook uit geprobeerd hebt.

christina zei

Wanneer je gaat transferverven kun je daar ook huishoudfolie op leggen en kreukelen. geeft ook net zo'n soort effect