maandag 13 september 2010

Re-Bag project voor textielweekemd

1-2- 3 October wordt het textielweekend in Tilburg gehouden. Met een handelerenmarkt, open galeries , mini workshops, en nog veel meer aktiviteiten. zie hier Een manifestatie met voor iedereen die interesse heeft in textielkunst wat wils. Ook is er een soort project om geen plastic tassen te gebruiken tijdens die dagen. Kijk hier voor meer info . Re-Bag Daarvoor had ik me ook aangemeld.
Je moest een lap maken van 40x 90 cm van oude stoffen of gekregen stof .Naar eigen inzicht naaien en of versieren.
Ik maakte een lap van een stempelproef op een batiklapje , een oud zijden ruitje. oude kant,en een mooi stuk gekregen gordijnstof. Alles in dezelfde kleurstelling. Het label eraan en opgestuurd,vóór 10 September. Hierboven mijn "Re-bag lap"
De dames van "Kant "maken er dan tassen van.
Iedereen kan zich zo'n tas aanschaffen tijdens het weekend voor €1 statiegeld.
Ze hopen zo op deze manier de plastic tasjes te weren! Een mooi initiatief!

4 opmerkingen:

Suus zei

Wie wil er nu niet zo`n mooie tas, veel mooier als die plastic tasjes.
Mooi initiatief.

Anoniem zei

Het lijkt me wel een hele mooie tas Han. En dan zo,n prijs als ik het goed begrijp.Ik probeer wel er om er naar toe te gaan lijkt me erg leuk.Groten Riet.

christina zei

De lap alleen al is prachtig. En weer dat paars he waar ik zo gek op ben.

Jammergenoeg is Tilburg voor mij toch een brug te ver.

Liesbeth Wessels zei

Ja ik had Tilburg ook al op de agenda geschreven. Wie weet lukt het me daar naar toe te gaan. En die paarse lap is geweldig ! groet liesbeth