maandag 21 september 2009

Ruil ATC en museum in Delft.

Afgelopen week kwam de ruil -atc van Margeeth in de brievenbus.een mooie rode (velours ) mooi opgewerkt met o.a. lutrador. dank je Margeeth , mijn collectie groeit gestaag!

Ook was ik Zaterdag in Den Haag om de quilt voor "De Rechten van de Mens" af te leveren. en om niet alleen daarvoor de treinreis te maken, hebben we het gecombineerd met een bezoekje aan de "Koninklijke Porceleyne Fles " in Delft. Nu ben ik niet zo weg van die blauwe bloemkes, maar er was een interessante collectie "Bouw"-aardewerk uit vorige eeuw.

Hierboven een fontein op de binnenplaats in Art Deco stijl. En een prachtige omlijsting van de ingang van het museum. De tegels hebben een prachtige blauwgroene kleur. We konden ook nog een kijkje nemen in de fabriek .

Hier een wandtableau in sectiel werk ( De tegels zijn niet recht van vorm maar volgen het patroon)

Dit tableau heeft wel gewone vierkante tegels ,maar is ook schitterend van kleur en voorstelling.
Het werd gebruikt voor in de hal of dergelijk van grote villa's of bedrijven. Zo was er ook een prachtige trappenhal , met prachtige keramiekzuiltjes en tegels.
Na de rondgang kwam je in de showroom. Maar alle borden en vaasjes met de blauwe bloemkes hebben we maar gelaten voor wat het was!

1 opmerking:

Margeeth zei

Die showroom is ook eigenlijk meer voor de toeristen, die kwijlen daar echt op. Vooral Japanse en Chinese toeristen geven soms ook enorme bedragen uit voor enorme vazen of borden (ik vraag me dan altijd af hoe ze die met het vliegtuig mee naar huis krijgen).
Heb je verder nog wat door Delft gelopen? Ik vind dat een leuk stadje, wel grachten enzo maar net wat kleiner van schaal en menselijker dus dan bijvoorbeeld Amsterdam (heb er twee jaar gewoond).