donderdag 11 juli 2024

Nog een leuk doosje!


Voorbeeld tasje uit het boek van Ineke Berlijn...




Alle materialen klaarleggen...
 Fijn dat ik zoveel materiaal  in huis heb wat ik kan gebruiken...

Ik koos voor allerlei papier en zo, wat ik nog had liggen...



Van de zwarte of  (andere lutrador 
de  bovenstaande vorm gesneden..

Het is een A 4 formaat in de breedte en een 10/ 5 cm hoog , dus een halve A4

De punten precies verdeeld...

nog een vierkant voor de bodem 7/ 5x 7/ 5cm



 Beplakt met mooi papier, gaas en ander bijpassend lutrador, 
In dit geval nam ik brons kleur  lutrador en goud gespikkeld gaas.
Gewoon wat ik in voorraad had ...

Klein rondjes van reliëf papier, wat ik ooit maakte op een stukje goud stof geplakt.





Van goud koord en zilver haak garen samen een mooi dun koordje gestikt...



Met speciaal gemêleerd madera garen langs de kanten gezigzagd. 
Een precies werkje!

Het madera garen kocht ik eens jaren geleden, van een bedrijf wat er mee op hield .
Allerlei metallic en rayon garen , samen met een vriendin , een grote party!
 Nog steeds heb ik er veel plezier van!



Nog een mooi koordje gedraaid, zoals we vroegs deden..
Wat eind kralen eraan..

Het bodempje met de hand erin naaien..
En klaar is het doosje. 

Gewoon van materiaal wat ik in huis had, 

Toch een grappig doosje geworden!

Natuurlijk kun je een totaal ander papier gebruiken. De werkwijze blijft gelijk!

Succes!


 

9 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Erg leuk Hannie!

Marlien zei

Oooh wat mooi!

Janny zei

Wat heb je dat weer mooi gemaakt en wat fijn dat je zoveel materiaal en garen hebt, leuk om iets uit te kiezen!

miekequilt zei

Wat een mooi doosje. Heerlijk om zoveel materiaal te hebben én om er iets mee te doen.

Frederika zei

Wat een mooi doosje. Dank voor de uitleg. Ik heb ooit een workshop on line gevolgd. Dat was in de periode dat ze al erg ziek was. Helaas door een crash met de computer ben ik de meetse gegevens daarvan kwijt. Nu is er een mogelijkheid om in elk geval zo'n doosje te proberen.
Groeten Frederika

Bianca zei

Wow!!! Schitterend!!!

Josephine zei

Kijk wederom mijn ogen uit Hannie, wat een prachtig doosje is dit geworden.
Toen ik het zag was ik er a la minute verliefd op. En extra mooi vanwege
alle materialen die je in de tijd vervaardigd en verzameld hebt te gebruiken.
Er is zoveel te bewonderen op dit fraaie doosje terwijl het toch, gezien de
maten die beschreef, best een klein doosje is geworden. Een heerlijk priegelwerkje,
krijg meteen zin om ook zoiets te gaan proberen want zelf hou ik ook erg van
kleine dingen vervaardigen. Bedankt voor de duidelijke uitleg. 🌼🌼🌼

Kitty zei

Dit noem jij een grappig doosje? Lieve help het is prachtig! Erg, erg prachtig!

Joke Hardenbol zei

Een heel mooi doosje geworden!