donderdag 13 april 2023

Wie wat bewaart....



Al vanaf de jaren 80  ( toen ik enkele jaren textiele technieken volgde) 
verzamelde ik mooie kleine lapjes. zijde, brokaat, glitter, organza enz.
Oude schoenendozen beplakt met behangpapier en er een mooi rond gat ingemaakt.
De lapjes allemaal op kleur gesorteerd.

Maar een poos geleden was ik die "rommel" wat beu!

Dus alles gesorteerd, en wilde ik ze weggeven...

Maar je snapt het al, spijt !
Bianca en ik besloten om er wat mee te  gaan doen ..





je snapt het al, grote bergen lapjes!




van Bianca deze opzetten

Uit de verschillende dozen gekozen!


met ecru een mooi effect!


ook deze is bijzonder!



Het eindresultaat  van Bianca
Een bloem erin gestikt...
Deze kreeg ik!



alle fraaie werkjes van Bianca op een rij..
( let op de mooie gestikte bloemen) 


Hieronder mijn eerste opzetjes.





en deze in roest oranje


enkele details


 een zonnig kleurtje


mooi uit de paarse doos!

Alles met hand geborduurd...


Samen  in een collage gezet...

De dozen zijn natuurlijk weer terug in de kast  gezet!

10 opmerkingen:

Frederika zei

Dat zijn ook wel erg mooie materialen, zonde om daar niks mee te doen.Jullie hebben er weer veel moois van weten te maken.
Ik ben zelf ook aan het opruimen geslagen, maar kan soms moeilijk aftsand doen van de lapjes,bandjes en kantjes. Dus bewaren maar. Wel even weer goed gesorteerd.
Groeten Frederika

conny's quilts en creaties zei

Veel te mooie lapjes om weg te doen. Wat een mooie collages hebben jullie er nu van gemaakt.

joke zei

Ik kan ook helemaal niks weggooien, maar zo heb je het goed gebruikt.Mooie collages weer.

miekequilt zei

Jullie zijn echt twee hele leuke creatieve vrouwen die elkaar, en ons, inspireren.

Bianca zei

De kaarten zijn prachtig Hannie!
We hebben veel plezier gehad met de lapjes uit de dozen!

Janny de Roo zei

Wat toevallig...ik zit ook al dagen tegen al die kleine rommeltjes aan te kijken en kan het ook niet weggooien.....sorteren en opnieuw sorteren, verder kom ik niet. Jullie beiden hebben er weer leuke dingen mee gedaan...top !

els mommers zei

Zo herkenbaar. Bewaren en nog eens bewaren, besluiten om het weg te doen en dan toch weer op de plek terugzetten. Jullie hebben er tenminste hele mooie dingen van gemaakt. Heerlijk om elkaar zo te kunnen inspireren.

Hélène zei

prachtige collages hebben jullie gemaakt, ik kan ook niets weggooien soms zeg ik dat ik mijn atelier ga opruimen, dan zegt mijn man altijd, jij ruimt niet op jij verplaatst alleen.

mia zei

Wauw wat een prachtige kleuren en werk hebben jullie gemaakt, een nieuwe doos erbij om die kaarten in te verzamelen

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Mooiste manier van opruimen.