woensdag 30 juni 2021

Niets om aan te trekken?



Kleding kopen doe ik heel zelden, liever maak ik ik zelf!
Maar sinds de corona was het niet mogelijk om stofjes te kopen hier in de stad...
Nu de markt met stoffen weer "mag" 
kocht ik op de dinsdagse stoffenmarkt enkele lappen, voor broeken en blousejasjes..




Mooie dunne tricot voor een zomers blousejasje.
Nooit kocht ik bloemetjes stof, maar het is nu helemaal in..

Een patroon had ik nog, dus aan de slag!




jasje twee ging wat moeizamer, de stof was was stugger, 
dus met kunst en 
vliegwerk in elkaar gezet! 
Zelfde patroon maar wat aangepast.

De bijpassende broeken hangen al in de kast. 
Ik kan er weer heel lange tijd mee doen!




Als dagboekje ook in hetzelfde thema gebleven...
Op een breakdown lapje  een raderpatroon geprint.
Versierd met knoopjes, rits ,naaimachine ,klosje garen enz.



Een detail, waar het patroon en bewerking goed is te zien.
Geschikt  als dagboekje voor de maand juni!



Vriendin Conny stuurde ik wat voorbeelden 
en beschrijving van de punch bloemen.
Als dank lag dit leuke pakketje in de bus!

Ook weer een ideetje erbij voor kaarten...

Zulke post maakt je dag helemaal goed!

11 opmerkingen:

Marlien zei

Mooie blouses.
Ik moet ook nodig weer eens achter de naaimachine kruipen.

Marjan zei

Fijn dat Conny en jij elkaar verwennen!
De bloesjasjes zien er zomers uit, ik kan me voorstellen dat je stond te genieten op de markt!
Het lapje vind ik erg mooi geworden. Leuk dat raderpatroon patroon, de knoopjes doen het ook erg goed. Maar eh... Wat is een breakdown lapje eigenlijk?

Tineke zei

Wat een mooie kleding naaide je zeg! Het geeft inspiratie om zelf ook mijn naaimachine weer eens af te stoffen. Oh ik zie nu dat je Marlien ook geinspireerd hebt. Mooi :-)

Marjan zei

Naar aanleiding van je mail heb ik je oudere blogjes ook bekeken. Én ik heb wat filmpjes bekeken op YouTube. Nu snap ik hoe je te werk bent gegaan. Wat leuk dat je op deze manier zelf bedrukte stof voor kleding kunt maken. Maar nóg leuker vind ik de kunstwerken die zijn ontstaan na het 'versieren' van de stof; schitterend zijn ze!

Bianca zei

De bloes-jasjes zijn prachtig!
Mooie kaarten, weer volop inspiratie!

els zei

Jaloersmakende bloes-jasjes. Ze zijn echt prachtig. Wat heerlijk om weer stofjes te kunnen kopen. Je dagboekje sluit er uitstekend bij aan. Leuk ook de kaarten die je kreeg en weer inspiratie geven.

miekequilt zei

Wat een leuke jasjes. Fijn dat je weer slaagde voor stofjes, er komen vast nog wel meer mooie kledingstukken aan. En natuurlijk heb je er weer een mooi maandquiltje bij gemaakt.
Fijn weekend!

Janny de Roo zei

Wat fijn dat je weer leuke stoffen kon bemachtigen voor je kleding. Kaarten met afgebeelde naaipatronen schijnen helemaal "in" te zijn.....wel leuk bedacht overigens.

Anoniem zei

Wat een leuke bloesjasjes heb je genaaid. Heerlijk dat je dat nog zelf kan en ook zin in heb. Heb jaren ook m’n eigen kleding gemaakt, maar sinds dat ik slechter zie niet meer. Ik hou het nu bij tops voor Verdanda maken. Groetjes, Lenny

Joke Hardenbol zei

Je hebt weer hard gewerkt. Fijn he dat de stoffenkramen weer mogen? En die bloemetjes stof, je ontkomt er op het ogenblik niet aan. Wij zijn al een paar weken inFrankrijk en ik ben gek op markten, die hangen nu ook vol met bloemetjesjurken

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heerlijk je weer stofjes te kunnen kopen. En de "resten " kwamen ook van pas in een quilt, helemaal jou stijl.