vrijdag 26 maart 2021

Van alles wat en lente!


shibori papier.

Met vriendin Thea had ik afgesproken dat ik met haar een boekje zou gaan maken , 
voor haar dochter.
Meestal heb ik veel papier in voorraad ,
maar nu moest ik even aan de slag met het vloeipapier voor de fabric paper.

 Ik koos weer een keer voor  de shibori techniek , maar dan op zijdepapier.
 Ze wilde graag hoofdzakelijk groene tinten.
Om het niet te saai te maken een kleurtje erbij!


Ruim genoeg papier  gescheurd voor twee lappen.
Best aardig gelukt! 


De binnenkant wilde ze graag aquarelpapier, 
dat ik tussen de bedrijven door  nog maakte .

a.s. Maandag komt ze hier om het boekje te maken. 



Ook bestelde ik nog een aantal foto's van mijn werk, 
om er kaarten van te maken  die al weer ver op raakten!


Ik bestel ze altijd bij de Hema , ben ik goed over tevreden. 
Ze hebben ook vierkante , wat heel gemakkelijk is voor me...

Weer een stapel klaar voor verjaardagen,
 of  kleine presentjes, met enkele in een mooi pakje.




Tot mijn verrassing lagen er vorige week enkele pakjes in de brievenbus
van Bianca! Een prachtig geverfde lap, en enkele mooie kaarten.
Voor de lap heb ik al een bestemming...
 

Als extra een zak met chiffon, dat we ruilden, om er een keer mee te gaan werken!

 Een echte opsteker in deze tijd!


Voor vriendin Cobi die veel en graag borduurt,
maakte ik nog een mapomslag met een fraai borduurwerkje ,
 dat ze maakte met gemêleerd katoen . De stof kwam uit mijn lappen kast! 




Geen grote werken dit keer, maar tussendoor even genieten ,
van de lente .
 Onze magnolia bloeit weer heel uitbundig!



En elke week een bloemstukje wat mijn  Gerhard  voor me maakt ,
bij de dagbesteding!  Elke keer weer genieten!
 

8 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Wat een productie weer en zo divers.

Bianca zei


Inderdaad genieten van de mooie bloemen, nog specialer nu Gerhard de bloemstuk maakt.
De map is heel mooi, stof past perfect bij het borduurwerk.
Fijn dat u nieuwe foto-kaarten heeft gemaakt.
Het boekje gaat zeker heel mooi worden!

miekequilt zei

Wat ben je druk geweest. Niets groot, zeg je. Maar alles bij elkaar toch heel wat. Heerlijk, de lente is begonnen. Lekker met de zon en licht.
Wat leuk dat Gerhard iedere week een bloemstukje voor je maakt. Fijn weekend !!

Marjan zei

Wat een mooie dingen laat je weer zien! De bladzijden voor het boekje zien er heerlijk uit, dat is een prachtig boekje!
Wat een goed idee om fotokaarten te maken van je eigen werken, zo heb je hele mooie maar vooral ook hele persoonlijke kaarten, top!
Heerlijk dat Bianca zoveel moois voor je had en fijn dat je Cobi aan zo'n mooie mapomslag kon helpen.
Maar het mooiste is misschien wel het bloemstukje van Gerhard, wat lief dat hij iedere week zoiets moois voor je maakt!

Marlien zei

Wat hebben jullie weer veel moois gemaakt.
En oooh ik ben jaloers op jouw magnolia.
Ik had zo'n mooie in mijn vorige tuin, wel een stuk kleiner, maar kon hem niet meenemen.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat is je magnolia al vroeg. Hier zie ik alleen nog maar prille knoppen. Komt vast door je patio mooie tuin. Weer veel gedaan zo te zien. Fijn dat te zien.

mia zei

Mooie shibori printen zijn het, bij mij hangt de magnolia van de buuf over de schutting geweldig deze is roze/rood. En verrassen met die prachtige map en je kaarten doe je zeker. Wat een goed idee van de dagbesteding om met bloemen te werken, mooi gebaar

els zei

Wat geweldig om elke week zo'n geweldig bloemstuk van Gerhard te krijgen.
Je hebt weer mooi papier gemaakt, dat wordt een prachtig boekje.
Ook de boekomslag met het borduurwerk is schitterend.
Wat blijf je toch ongelooflijk creatief bezig.