zaterdag 30 november 2019

Indian Summer bij de Uitdaging en stoffig dagboekje voor November


Ik liet het al zien, bij de Uitdaging, maar hier nog met wat meer details.
Het thema was Indian Summer...
Dus veel goud en bronstinten voor de verkleurde bladeren .
De ondergrond is van een lap die ik al eerder verfde.
(Ik verf zelden iets speciaal voor een thema) 
Deze zijde met katoen,was precies wat ik in gedachten had !
 Een doorkijkje in het bos.
De stad in de verte en een tak voor de lens van het fototoestel...
Wat spinrag en een struikachtige begroeiing op de voorgrond.
 Die maakte ik met twee plexiglasplaatjes en verf.

Extra erbij wat stukjes geverfde  lutrador.

De tak hieronder wat beter te zien komt uit de tuin en werd omwikkeld met zijdelint.


Hier zijn de blaadjes van kant en brokaat goed te zien.


Ook erbij enkel besjes van zijderups cocons en bladeren van gouden en gele stof.
Ook is hier beter de spinrag zeefdruk te zien, en het stikwerk. deels met hand en machine.


Ook de geverfde blaadjes op een lap die ik ooit kocht,
 en verder bewerkte met goud transferfolie.
 Mij laatste werk voor de Uitdaging, waar ik goed tevreden over ben!




Enig weken geleden schreef ik  over de tt in De Kunsthal.
 een prachtige expositie van Thierry Mugler.
Dat leek me wel een idee voor een stoffig dagboekje! 
Veel lasers   op de achtergrond.

Er lag nog een  satijn lapje( van een workshop van jaren geleden,
bij Ella Koopman

wat ik  toen stikte en met de verfspuit spoot.)  , de stiksels eruit gehaald, 
en daarvoor in de plaats  neon groene stiksels. 
De modellen, ( een tekeningetje van internet ) dat ik bewerkte, 
kregen een outfit van allerlei materiaal wat ik nog had in mijn voorraadje .

Tyvek, kant, schildjes van kevers veertjes knoopjes enz.
 Ook weer lang over gedacht, en uitgeprobeerd.
Maar nu best naar mijn zin!
Een gezellig werkje voor November. De stoffige dagboeken!

6 opmerkingen:

Bianca zei

Wow, dat is bijzonder, stof verven met zo’n spuit!!!
De quilts zijn prachtig!

mia zei

Wij hebben twee van die prachtige planten in de tuin en daar genieten we van, net als van jou Indian Summer wat en mooie bewerking van je materiaal keuze.
En wat een vrolijke Stoffige Dagboek.

els zei

Wow Hannie. Ik heb het gevoel dat je jezelf steeds weer overtreft. Prachtig werk en zo veel diverse technieken. Ik blijf er naar kijken en nieuwe dingen ontdekken. Petje af voor jouw creativiteit en professionaliteit.

miekequilt zei

Wat een prachtig quiltje. Die kleuren zijn voor mij het enige mooie van de herfst.

Janny de Roo zei

Als ik de berichtjes op de Blogs ga kijken, zoek ik altijd het eerst naar die van jou. Ook deze keer heb ik het weer met heel veel plezier zitten te kijken. Steeds weer nieuwe projectjes, hoe bedenk je ze....geweldig !

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De Indian Summer quilt al in het echt gezien op de bijeenkomst van De-Uitdaging bij jou thuis. Mooie kleuren en compositie. Leuk om je weer te zien en hopelijk nog veel jaren.