zondag 1 september 2019

quiltje voor de Uitdaging en nog meer schetsen!





Het thema voor de Uitdaging was nu dit keer 
Wilgen aan de waterkant
 Ik maakte ervan Wilgen aan de Groote Beek. 

Hier in de wijk loopt de Groote Beek, met op veel plaatsen wilgen,
 dus dat lag voor de hand.
  voor de lucht koos ik een geverfde blauwe stof.
net als voor de groene kanten.
Het water werd van zilveren lutrador afgedekt met soft folie,
en heel veel doorgestikt en nog wat  geverfd.
Voor de stammen en takken koos ik een bruine geverfde stof,
 ook weer met de kwast bewerkt.
Nog wat papier touw op de groene waterkant.

Van verschillende groene en gele geverfde stof knipte ik honderden blaadjes.
 opgestreken met vlizofix .



Ik overwoog om er zwarte heel dunne tule over te leggen, 
maar het werd te somber.

bij dit detail is duidelijker te zien hoe ik ze heb vastgestikt , een flinke klus!


Nog wat goud blaadjes hier en daar ertussen.
 Vandaag de deadline, dus mooi op tijd klaar!

Kijk ook nog even op de blog van De Uitdaging,
 voor het werk van de andere leden...





van Bianca weer 8 schetsen!

Ze worden steeds mooier!
Op volgorde:

25 fietsen
26 rechte lijnen
27 kras je plaatje
28 patronen
29 schelpen
    30    6 x hetzelfde
31 teken op een ondergrond
32 details



Nog 8 schetsen van mijzelf

De volgende keer de laatste schetsen .
Bianca is er al klaar mee. 
 nu ik nog de laatste!


6 opmerkingen:

Hélène zei

Mooie verwerking van de wilgen, vooral die vele vele blaadjes maken je quilt spectaculair

Bianca zei

Wow, wat is de quilt mooi geworden!!!
Gelukkig gaat het tekenen steeds beter, echt een goed leerproces.

miekequilt zei

Je wilgen zijn mooi zeg. Ik zie dat je de blaadjes allemaal met hun eigen kleur doorgestikt hebt. Wat een werk. En jullie tekenwerk is ook leuk!!

Janny de Roo zei

een gigantische klus, al die blaadjes doorstikken.....maar het resultaat mag er zijn. Je schetsen worden ook steeds beter he....weer een project afgesloten !

Marlien zei

Wat een klus al die blaadjes.

Grappig dat jullie bij patroon allebei op kleding uit kwamen.
Terwijl ik er bij aan een herhaald motiefje dacht.

els zei

Wat een prachtig quiltje is het weer geworden. Hoe kom je aan zilveren lutrador, heb je dat geverfd? En wat is soft folie?
Geweldig al die verschillende gekleurde blaadjes en een mooie vondst om er ook nog wat gouden blaadjes bij te doen. Het resultaat is het vele werk meer dan waard.
Jullie tekeningen zijn ook leuk. Elke dag weer een uitdaging lijkt me. Het zal de ene keer wel wat makkeljjker zijn dan de andere.
Al met al weer erg mooie resultaten.