maandag 22 juli 2019

Stickerkaarten en dagboekje Juli


Van vriendin Conny kreeg ik een aantal stickervellen toegestuurd ,
met ronde stickers . waar ze monoprints op had gemaakt voor kaarten.
Een erg leuk idee, dus ben ik er ook mee aan de slag gegaan !

Geen monoprints maar de techniek met plexiglas plaatjes, 
die ik in een eerder bericht liet zien .
Het werden kleurige stickers  die het goed doen op een witte of gekleurde kaart. 


Nog een aantal kaarten.



Hier is de afdruk beter te zien, en ook de bladafdruk ,
met een blaadje uit de tuin.
Het uiltje is geknipt uit een servet die ik weer kreeg van Coby uit Zierikzee. 


Met een servet vol leuke vogeltjes is het goed kiezen!


Net als  bij deze waar ik ook nog een  mooie achtergrond voor koos


 Nog eentje erbij!
 Mijn voorraad is nu echt wel even groot genoeg..
Enkele zijn er al verstuurd en ook ingelijst .



Het dagboekje voor Juli  maakte ik naar aanleiding van een uitstapje ,
naar het Chabot museum, waar we met een pendelbus  naar de Van Nelle fabriek 
gingen  voor een rondleiding. 
Stond al enkele jaren op ons lijstje. 
De fabriek is een fraai voorbeeld van modernistische architectuur uit de 
twintiger jaren van vorige eeuw.

Ik maakte het van een geverfd lapje  met zeefdruk en foto afbeeldingen op stof.
Ook van het Chabot museum.

 Afgewerkt met hand en machinale steken..


5 opmerkingen:

miekequilt zei

Mooie kaarten, Hannie. Ik ben al heel lang op zoek naar ronde stickers. Weet jij waar ze ze vandaan heeft?
Heerlijk hè, om met dit warme weer lekker binnen te rommelen.

Marlien zei

Mooi resultaat met die stickers

els zei

Wat een leuk idee om ronde stickers op deze manier te verwerken. Ze zijn weer prachtig geworden. Je dagboek quiltje trouwens ook!

Janny de Roo zei

Heet dat niet Dendritic monoprinten wat je hebt gedaan op die stickers ? Leuk om ook eens ronde stickers te gebruiken.

Anoniem zei

Wat een schattige en vrolijke kaarten!
liefs Lysette