vrijdag 22 maart 2019

quiltje voor Tambani



Tijdens de tentoonstelling in de Brabanthallen was ik ook even bij de stand van tambani
Een stichting die goed werk doet voor verschillende  doelen in Afrika 

 Afrikaanse vrouwen  borduren kleine lapjes en bewerken stoffen 
die verkocht worden op exposities.
Annemiek vroeg me of ik ook mee wilde doen om een quiltje te maken ,
met een geborduurd lapje .Hierboven mijn quiltje 
"Haantje de voorste"
De bedoeling is dat je het lapje erin verwerkt en minimaal één borduursteek. 
Ik printte nog wat kippen ( of hanen?? op stof en verwerkte die samen tot een quiltje .
Kleurige stofjes erbij en veel borduursteekjes!



Een detail met een kip en zeefdrukje .


Hier zijn de steekjes beter te zien..


en de zeefdrukjes!


Natuurlijk ook het borduur lapje !
Ik ga het opsturen, en hopelijk komt het op de tentoonstelling in Frankrijk ,
en in het najaar in Den Bosch?
 leuk om weer eens een beetje traditioneel te werken..




Voor a.s. Zondag ben ik gevraagd voor de Lentemarkt op de Vrije scholen.
Omdat ik nog veel spulletjes had liggen hoefde ik niet veel bij te maken ,
wel nog wat kaarten .


Zoals deze met fuffpasta en sjablonen 


en deze! 


De ondergrond is telkens een mooie monoprint. 
met daarop een zeefdruk en sjabloonafbeelding.


Ook nog wat versierd met bloemetjes en kraaltjes!


Zo ook deze ..


Omdat ik toch bezig was met de kevers en insecten ,
nog maar wat notitieboekjes gemaakt.


En deze!  telkens van een rest breakdownprint gemaakt ,
met een kleurig elastiekje!



 ook nog wat tulpenkaarten ,maar  die zijn nog niet helemaal af .
Een enkele kan ik laten zien ...


Ook van een breakdownprint met veel rijg steekjes!


En ingestikte tulpen . 
 nog 4 zijn er in de maak ...
Nu maar hopen dat ik ze kwijt ben na de markt?

7 opmerkingen:

mia zei

Wat een leuk quiltje voor Tambani, heb dat ws gemist in de Brabanthallen. Je kaarten zijn weer bijzonder. Je hebt er weer heel wat bij gemaakt.

Frederika zei

Leuke werkstukken. en wat en leuk quiltje voor Tambini. Een geweldig mooi idee.

Bianca zei

Een vrolijke quilt Hannie!
De kaarten zijn erg mooi. Super, de kevers met puff!
Heb een gezellige lentemarkt.

joke zei

Je hebt weer bijzondere kaarten gemaakt. die raak je vast wel kwijt.

Marlien zei

Moooooi!

Janny de Roo zei

Wat een productie weer Hannie en het ene nog mooier dan het andere. Bijzonder zijn ook die hanen en kippen. Daar zal je weer veel belangstelling voor krijgen, net als voor de kaarten.

els zei

Wat een lief Hanenquiltje is het geworden en zulke leuke zeefdruk hanen.
Je kaarten zijn prachtig. De ene nog mooier dan de andere. Die moeten toch echt wegvliegen straks.
Een leuk idee om met sjablonen en puffpasta te werken. Je hebt me op een idee gebracht!