zondag 12 augustus 2018

zomer en zo! Dagboekje Juli



Het lag voor de hand natuurlijk,
met de hitte van afgelopen maanden kon het haast niet anders ,
dat het werkje voor de Stoffige Dagboeken voor Juli over de zomer ging! 
Als ondergrond maakte ik een  fotoprint op stof, met een afbeelding van onze tuin. 



Veel stiksels en bloemen foto's van de tuin in oude diaraampjes gezet.


Nog een detail waarbij de stiksels beter zijn te zien.
 Ik maakte al eerder gebruik van diaraampjes in een werkje.


Dit waren opdrachten voor de cursus Q Speciaal , van jaren geleden!
Gebruik maken van min of meer waardeloze materialen die je in huis vindt.
Hier een geverfde ondergrond met stiksels en foto's in diaraampjes.



En hier de foto's buiten beeld!
Op geverfde tyvek met verknipte foto's .


Een poos geleden hielp ik een vriendin met een werkje voor haar dochter.

 We zetten wat zeefdrukken op een ecoprint lap  die ze al eerder maakte.
Daarop fotoprints op stof, van de trouwfoto.
Het was voor het 25 jarig jarig huwelijk van haar dochter en schoonzoon.
Veel handwerk erin...
Gezellig met een kopje koffie erbij!


Dit was het eindresultaat. nog niet helemaal af. 
Nog een toepasselijk gedicht erbij ook op stof gezet. 

Een afgewerkt detail.....

Haar dochter was er blij mee!

4 opmerkingen:

mia zei

Wat een prachtig cadeau voor het 25 jarig huwelijk, mooi ontworpen en gemaakt.

En het gebruik van "waardeloos" materiaal geeft weer een andere kijk op wat we nog in huis hebben liggen in een stoffig? hoekje. ik zag het al op Stoffige dagboeken, blijft ispirerend.

Janny de Roo zei

Hannie je moet wel een groot huis hebben om al dat zgn waardeloos materiaal op te kunnen bergen....kun je het dan überhaupt terugvinden....? Dit met een kwinkslag natuurlijk want de resultaten zijn weer geweldig !

joke zei

Mooi resultaat voor het 25 karige huwelijk. Leuk die diaraampjes. Ik heb er nog een paar honderd staan denk ik. Nog oudere van echt glas.

els zei

Wat grappig dat uiltje met de diaraampjes. Weer eens iets heel anders. get stiksel is ook erg mooi.
Wat een prachtig cadeau voor een zilveren bruiloft en wat zijn je foto's helder en duidelijk afgedrukt. Mijn complimenten.