zondag 4 december 2016

Kaarten van Vitrage







Een hele poos geleden kreeg ik van een nichtje een flinke rest vitrage
afkomstig van het welbekende Zweedse warenhuis!
Aangezien wij alles kunnen gebruiken belandde het de doos met lappen om te verven.
Het is een soort ausbrenner . een mengsel van katoen met polyester. Waardoor de motieven transparant zijn.


Ik verfde het tijdens het  monoprinten, om het rollertje telkens wat schoon te maken. Het leverde een best aardige lap op na het wegbranden ! 
eronder kwam een geverfde contrasterende lap.


Met veel stikwerk en nopjes met glitterlijm leverde het een aantal aardige kaarten op.

Deze werd als verjaardagskaart verstuurd.
De kleur kwam niet zo mooi op de foto.



Van de overblijvende lap maakte ik deze kaart en de onderstaande 
serie


Altijd fijn om weer een voorraadje te hebben!


10 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een goed idee Hannie. En met een leuk resultaat!

els zei

Wat heb je de gekregen lap weer creatief verwerkt. Het zijn weer hele mooie kaarten geworden. De ontvangers zullen er maar wat blij mee zijn.

Frederika zei

Wat weet je toch van alles weer een mooie creatie te maken. Het zijn hele mooie kaarten geworden.

Marlien zei

Mooi weer!

Anoniem zei

Hallo,
Heel mooie kaarten zijn het geworden van de vitrage van Liza.
Ik heb ook nog even verder gekeken, de schaatser is ook leuk.
Je hebt altijd geweldige ideeën.
Groetjes
Wies

Gus en Juul zei

Ik vind het zo leuk dat jij echt met alles iets kan en dat er dan weer zulke mooie kaarten van komen.

Janny de Roo zei

Weet je wat ook zo leuk is.....? Dat je het met ons wilt delen....! Menig keer heb ik je blog al afgestruind, op zoek naar, voor mij, iets nieuws. Ook dit is weer iets moois om te onthouden !

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuke dingen doe je toch. Ga ook maar eens op zoek in de voorraad nu ik geen moed heb om iets groots te maken.

Janny de Roo zei

Wat ik me wel afvraag is, of jij dat wegbranden buiten staat/zit te doen, want het zijn best giftige stoffen lijkt mij.

joke zei

Jij kan ook echt alles gebruiken om iets moois te maken. Prachtige kaarten weer.
Groet, Joke