dinsdag 20 mei 2014

Omdat ik het niet kan laten!



Een fraai gezicht al die voorbewerkte en gedroogde ramen! 



Omdat ik toch bezig was geweest met de pasta's en ramen vol leggen voor de workshop  ben ik de dag daarna maar even doorgegaan voor mezelf.
Ik had nog een aantal lappen vooraf geweekt in de soda ash, dus lekker gemakkelijk!



Deze lapjes zijn 50 x 50 cm van poplin. De procion die ik gebruikte is:  scharlaken rood van Mijn Eigen, turquoise en olivijn van Stof tot Verven.


Extra  lange lap:  50 x 120 cm is een transparante batist met  wit motief . in de zon met tegenlicht duidelijk te zien.


Hier gebruikte ik olivijn en cinnaber en een restje scharlaken rood.


Ook deze lap 120 x 70 cm is batist, gedaan met  cinnaber , olivijn, en turquoise.

Eens zien waarvoor ik ze kan gebruiken?
Het blijft altijd toch een verrassing wat het resultaat  wordt.

7 opmerkingen:

Frederika zei

Dat zijn erg mooie lappen. ben benieuwd wat voor'n moois je daar weer van gaat maken.

els zei

Wat een prachtige lappen zijn dit weer geworden Hannie. Dat inspireert je vast weer tot iets moois.

miekequilt zei

O wat mooi. Ik ben ( positief) jaloers.

Suus zei

Wat een mooie lappen en het valt me op dat het turquoise blauw ook niet is gaan doorlopen met het rood.

Janny de Roo zei

Daar gaat weer iets moois uit ontstaan......wat eenbenijdenswaardige energie heb je toch Hannie.....

Jo Huijsman zei

Wat heerlijk om zoveel creatief talent te hebben en ....... dit ook te gebruiken.

mia zei

nieuwsgierig? ja. De lappenramen zien er spannend uit.