woensdag 21 augustus 2013

Breakdownprinten en meer!

 
 
 
Omdat Joke en Meta het leuk vonden, om ook eens te breakdown printen, spraken we af om dagje bij mij  te komen, en het samen uit te proberen. Ik had alles al goed voorbereid, we begonnen  met de pasta's te maken.
 
 
 
  We konden daarna meteen beginnen met het voorbereiden van hun eigen ramen.
  Die gingen mee naar huis om te drogen.
Natuurlijk is het leuk om ook wat lappen te kunnen printen.
Daarom had ik al enkele ramen klaargemaakt en gedroogd.
 
 
Het duurt soms enkele dagen, afhankelijk of je je binnen of buiten kunt drogen eer ze droog zijn.
Hier de ramen die ik had voorbereid met  2 en 3 kleuren. Robijn, turquoise en barnsteen.
 
 
Joke had een hele lange lap geweekt in soda zodat ze straks een serie werkjes kan maken.
De kleuren lopen prachtig in elkaar over.
 
 
Zo ook bij Meta, die kleinere lapjes printte. Wel even een klusje!!
 
 
Meta liet ons ook nog zien hoe je met neocolor II op een zeefraam een tekening maakt en daarna  op de stof print. Erg leuk, deze manier kende ik nog niet!
 
Na afloop zijn we naar Meta gegaan, hier niet ver vandaan, waar haar zoon een heerlijke lunch voor ons had klaargemaakt!
 
 
Thuis nog even de zeeframen schoonmaken, die ik in het bad in een sopje had gelegd, en
 genieten van de prachtige bloemen die ik kreeg!
 Een heel fijn dagje! 
 
 
 
 
Hierboven enkele resultaten van Joke.
 
 
 
En deze twee van Meta.
Niet zo gek voor een eerste keer!
Thuis hebben ze met  hun eigen raam ook nog geprint, de resultaten zullen zeker op de blog komen! 
 
 
 

10 opmerkingen:

Nienke zei

Oh wat zijn dat toch een bijzonder mooie lappen, het is dat ik het zoveel gedoe vind, anders deed ik de hele dag niet anders dan deze lappen maken. Jij bent weer een schat dat je je kennis hebt gedeeld.

els zei

Wat lief van je dat je anderen laat delen in je kennis.
Het zijn prachtige resultaten geworden en wat zullen ze er blij mee zijn.

Anoniem zei

Het was een leuke dag!

joke zei

Het was een leuke dag Hannie, en ik vindt het een heel leuke techniek met bijzondere resultaten. Ik heb nog geen tijd gehad om de ramen te printen die ik bij jou gemaakt heb.

Johanna Zweden zei

Wat een bijzonder dag zal dat geweest zijn, en wat een schitterende resultaten allemaal
Fijn weekeinden groetjes Joke

janneke zei

Wat mooie resultaten! Het is dat ik best een eind weg woon maar ik zou het graag van je leren.

DEKAKADO zei

Oh heerlijk om naar dit moois te kijken en mee te genieten.

Willy zei

Leuk om wat over deze techniek te weten. De resultaten zijn mooi en kleurrijk.

Christel Sins-Camp zei

Dit lijkt me ook geweldig om te doen! Heel erg bedankt nog voor de uitgebreide omschrijving die ik van je heb ontvangen; ik ga er binnenkort mee aan de slag!

marjolijn zei

Wat een heerlijke spannende lappen worden dit toch altijd. Het was vast en zeker een gezellige dag.