vrijdag 19 juli 2013

Kon het niet laten!

 
Met dit mooie weer, moest ik gewoon verven! En het werkt aanstekelijk om het op andere blogs, o.a. die van Aart te zien . Niets fijner dan de lappen in de zon te laten broeien. Ze zaten zowat tegen het kookpunt aan !
Ik had de kaartenserie voor de dag gehaald en enkele rijtjes uitgezocht die me aanspraken.
 
 
Deze lappen zijn uit de combinatie turquoise en roze toermalijn, ik koos de middelste verticale rij . Links de 100% roze toermalijn, en rechts de turquoise tussenliggende evenredig gemengd.  
 
 
 
Hier de serie turquoise en barnsteen.
 
 
 
Deze lappen verfde ik met de restanten verf.
Ik ben niet ontevreden, over het geheel, al klopt het niet helemaal, omdat ik de hoeveelheid verf heb vervijfvoudigd vanwege mijn formaat lappen. 75 x 80 cm.  
En de kwaliteit van de stof speelt ook een rol. Voor een deel bio katoen, en de rest is van lakens waarvan ik een hele stapel ( bijna nieuwe ) kreeg!
Maar heerlijk om weer extra ( grote ) lappen in de kast te hebben!
Nu moet ik echt nodig ander werk afmaken vanwege een deadline!
 

12 opmerkingen:

Aart zei

Ik moest gniffelen toen ik de titel van je blog zag. Aankomende week krijgen we weer een warme week, bij mij zullen de lappen wel weer staan bakken op het balkon.
Succes!
http://quiltaart.blogspot.nl

Anoniem zei

mooie kleurtjes!!Ook schitterende kaarten in je vorige berichtje!! verven vind ik altijd een verrassende bezigheid. Ben de laatste dagen aan het lontwol verven.
De eerste keer met chemische verfjes.
Leuk dat je in de zomer gewoon door gaat met bloggen. geniet er erg van, je maakt vaak dingen die me raken.Het is overal zo stil.
groetjes Rian

Unknown zei

Mooi al die kleurtjes, wellicht ook voor de verkoop ;)..

Marrie-jette zei

verven van lapjes is altijd leuk!Mooie kleurtjes.

mia zei

Heerlijk toch met dit weer, heb zelf een beetje geverfd in/bij de caravan en met de hulp van die zon ging het van een leien dakje. Ga nog even naar huis en neem dan verf mee terug. Genieten!

Joke Hardenbol zei

Ik denk ook al sinds dit warme weer: ik moet verven en sunprinten,maar op een of andere manier vind ik er gen tijd voor. Mooie kleuren zijn het geworden.

els zei

Prachtige kleuren Hannie. Mijn handen gaan nu ook jeuken.

Anoniem zei

Mooie kleurige lappen, kun je weer even vooruit.
Ook prachtige kaarten heb je gemaakt en dan dat rode boekje.
Geweldig !
Groetjes,
Wies

Suus zei

Oh wat heb ik weer een blogs gemist, en je annabellen staan er weer prachtig bij. Mooie verflappen en wat is die stalenkaart toch fijn hè. Leuk om je andere berichtjes te lezen waaronder de transfer en collagraph.

Anoniem zei

Mooi. Ook ik ben buiten aan het stof verven gegaan.

Johanna Zweden zei

O Hannie wat mooi allemaal zit te genieten van al die mooie kleuren
Fijne zondag groetjes Joke

Nienke zei

Oh het is soms onuitstaanbaar dat de lapjes van restjes de mooiste kleuren opleveren. En vaak heb je dan geen idee meer wat je bij elkaar hebt gegooid. Ik vind die laatste serie echt schitterend!