zondag 3 juli 2011

Niet helemaal zoals de bedoeling was!

Afgelopen week heb ik wat geëxperimenteerd met transferverf en magnetron folie, maar jammer genoeg is het niet geworden wat ik bedoelde. Heel wat vellen geprobeerd maar al wat er kwam: geen kreukels! Misschien heb ik niet het juiste papier beschilderd? Ik gebruikte A4 printerpapier. De verf trok er meteen in! Al had ik het papier goed nat gemaakt van te voren.
Maar toch heb ik een aantal mooie stukken lutrador kunnen maken. Op de bovenste foto heb ik een middel kwaliteit lutrador bewerkt.




Deze afbeeldingen zijn gemaakt , op een dunner soort lutrador.




De drie hierboven op nog een dikkere kwaliteit.



Voor de Evolon hierboven stempelde ik de vellen met transferverf, en streek 2 verschillende proefjes over elkaar.



Bij deze ( Evolon zie je als je heel goed kijkt) een enkel kreukeltje? De dikke lutrador heb ik hier met de heatgun bewerkt.




Deze wil ik gebruiken voor het themaquiltje "Zon"voor de Uitdaging. Ook een combinatie van Evolon en Lutrador.
Dus toch wel bruikbaar allemaal?

12 opmerkingen:

Tonny zei

Hoi Hannie

Ook al was het niet de bedoeling, de werkjes zien er heel mooi uit en zijn zeker goed bruikbaar. Ik ben wel nieuwsgierig naar het kreukel effect dat je hoopte te krijgen. Kun je vertellen wat dat voor een techniek was?

Ineke zei

Het leuke is,dat als er eens iets niet zo goed uitpakt, je het toch altijd nog kan veranderen en gebruiken. Weggooien...wat is dat trouwens.

DEKAKADO zei

Ik vind ze eigenlijk allemaal erg mooi. Je weet er vast mooie creaties van te maken.
Groetjes, Marleen.

Anoniem zei

Hoi,
Wat 'n moois weer op je blog.
Teamwork, dagboekquiltje ,opbergzak en je gekregen post.
Ook je verfexperimenten zijn heel mooi.
De "zon"is prachtig van kleur.
Ik was wat achter met je blog bekijken.
Groetjes, Wies

Janny de Roo zei

Dag Hannie,
Die fellere kleuren zouden echt "mijn ding" zijn....Maar het is zoals Ineke zegt, misschien kun je de slechtere nog voor iets anders gebruiken of nog eens verven...?

Margeeth zei

Ik vind het erg mooie stukken lutradur geworden, je kunt ze vast nog wel ergens voor gebruiken.

Inge Slaats zei

Nou Hannie, voor mij ziet het er allemaal mooi uit, met of zonder kreukels.
De foto boven je blog vind ik trouwens ook schitterend. Ik houd erg van blauw en dit is heel mooi.
Fijne zondag verder!

Inge

marjolijn zei

Oh, zeker bruikbaar hoor. De kleuren zijn heel mooi geworden. Het blijft toch elke keer weer een verrassing.

Suus zei

Ik ben net terug van vakantie en ga zo de rest even bij lezen maar deze zijn allemaal erg mooi van kleur hoor.

Nienke zei

Ja grappig, jij hebt iets in je hoofd en dit is kennelijk anders uitgevallen, maar wij zien dit zonder referentiekader en vinden het allemaal prachtig en bruikbaar!! Ga het ook nog eens proberen!

christina zei

Wat weer een prachtige kleuren. Zo te zien pakt de dikste lutradur toch minder dan de andere. Als de verf nog nat is, kun je er ook met huishoudfolie opleggen en dan met je hand die folie kreukelen. Geeft ook een schitterend effect.

Anoniem zei

Al is het niet geworden wat jij bedoelde de kleuren zijn prachtig,jij zult het wel weer ergens voor kunnen gebruiken. sukses ermee. grt. Riet.