dinsdag 29 maart 2011

"Silky Soft"en "Ademend Lamineerfolie"

Zoals ik Zondag schreef in een berichtje kocht ik in Deventer", bij de stand van Zijdelings enkele bijzondere materialen, waaronder "Silky soft" Een soort metaalfolie, maar dan superdun en zacht. Gisteren dus meteen aan het experimenteren! Ik gebruikte de drie kleuren voor een soort metalen "landschapje" Op een dunne hobb's vulling , en met toevoeging van wat lurex en beschilderde zijde. ( Uit de oude restjes doos) Daarbij nog wat verhitte bloemetjes inpakfolie . Alles gequilt en met een dun koordje verder versierd.
Tegelijk maar 4 ATC's gemaakt op dezelfde manier, die kunnen worden geruild!


De lamineerfolie gebruikte ik op een ondergrond van paars- rode snippers. Ook op een ondergond van Hobb's, de snippers stikte ik eerst even vast. Daarover de folie en met bakpapier vastgestreken.

Bij dit detail is iets beter te zien,dat de folie de structuur van de stof aanneemt. Het is natuurlijk voor allerlei doeleinden te gebruiken! Ik denk aan een boekomslag of tasje . Het verduurzaamt de stof , dat wordt dan een volgend experiment?

13 opmerkingen:

inge zei

kijk dat intrigeert me nu ...ik wil daar ook wel eens met experimenteren...is daar ergens wat uitleg rond te krijgen ?

Anoniem zei

Zou u een ATC willen ruilen met mij? Ik ben bij lange na niet zover als u maar wel begonnen met experimenteren met stofjes en andere dingen op ATC's. Ik heb helaas geen site maar kan u evt. mijn emailadres zenden.
Groeten
Anna Lemsma

Hannie de Beer zei

Ja hoor, dat is prima!
Mijn mailadres is: gerhardenhan@kpnplanet.nl
groetjes Hannie

Anoniem zei

Bedankt voor je uitleg Hannie. Ik heb dat spul ook in huis maar nog niet gebruikt.
groet, Ineke

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Wat mooi is dit Hannie! Leuk om bij jou telkens iets nieuws te leren!
Groetjes van Trudis

Anoniem zei

Wat een apart materiaal.
Marjo

christina zei

Heerlijk om jou steeds zo bezig te zien. Zo blijf ik in ieder geval op de hoogte van alle nieuwe snufjes op artgebied. Wat je nu weer gemaakt hebt is ook weer zo mooi!

Marion zei

Dat ziet er mooi en veel belovend uit! Leuk dat je ons zo laat kennis maken met dat nieuwe materiaal.

marjolijn zei

Wat een wonderschone werkjes heb je weer gemaakt! Bedankt toch dat we weer mee mogen genieten, vooral ook van je uitleg!

Liesbeth Wessels zei

Die silky soft vind ik echt heel mooi, tenminste wat jij ervan gemaakt hebt. bedankt voor de uitleg groeten van liesbeth

nadia zei

Hannie, wat heb je weer mooie kunstige stukjes gemaakt. Geweldig leuke materialen breng je onder de aandacht (kost me weer een ritje naar Tilburg.....geintje)
Groetjes, nadia

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Hannie, wat ben je al weer ijverig geweest, leuk om te zien hoe dat folie werkt.

Janny de Roo zei

Is dat lamineerfolie niet ergens anders verkrijgbaar Hannie ? Je hebt er weer iets geweldig moois van gemaakt...!