zondag 2 januari 2011

Geen speciale voornemens voor dit jaar?


Geen echte goede voornemens heb ik met Nieuwjaar. Gewoon alle dingen die voorbijkomen ,en dingen die ik interessant vind, probeer ik uit! Zoals stof verven. Op de blog van Nienke zag ik hoe ze verfde in potten en daardoor prachtige resultaten kreeg, van donker naar licht.
Met de drie nieuwe kleuren en een aantal meters poplin die besteld had bij Stof tot Verven, heb ik tussen alle soepen, hapjes, maaltijden, en zo die ik klaarmaakte voor mijn gasten, toch 3 potten gevuld.
Het resultaat hierboven kreeg ik met Chalcedoon, door er telkens een lapje bij te stoppen en soda zout oplossing toe te voegen.

Deze 5 lapjes zijn in één pot geverfd met Amethist. Ook telkens weer een lapje erbij en soda zoutoplossing. En alles een dagje op de verwarming gezet.

Voor de laatste 5 gebruikte ik Oranje Toermalijn met Jetblack. Ook helemaal naar mijn zin .

De komende tijd ga ik m'n andere verfkleuren ook uitproberen! Toch nog een goed voornemen?


Deze lappen heb ik overgeverfd met sneeuw naar een super idee van Margeeth! Ze waren erg vaal uit de sneeuw tevoorschijn gekomen. Maar nu ben ik goed tevreden.


Net als met de bovenstaande lappen, ook weer opnieuw met sneeuw geverfd. Nu zijn ze prima bruikbaar! Dus mijn dank aan Margeeth en Nienke!
Dus toch nog allerlei plannen ook voor de groepen waar ik bij ben!
En voor iedereen die dit leest, nogmaals een productief jaar met veel inspiratie!

8 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Je hebt in ieder geval veel lapjes om mee verder te "borduren". gelukkig 2011. groeten van liesbeth

Margeeth zei

Je hebt pracht-lappen geverfd.
Bij mij gaat alles wat 'mislukt' is gewoon nog een keer in de verf en daarbij gebruik ik alle technieken door elkaar, verven maar ook stempelen. Sommige lappen zijn wel vier keer op de één of andere manier bewerkt.

christina zei

Je hebt weer een heerlijke voorraadje opgebouwd.

Janny de Roo zei

Om jaloers op te worden. Die je in een pot geverfd hebt, vind ik persoonlijk de mooiste. De toermalijn is om ""op te vreten"..
Ja nu mag je weer bedenken wat je er mee gaat doen he....?

Nienke zei

Nou fijn dat je iets hebt aan mijn schrijfsels, die blogs zijn geweldig om van elkaar te leren en ook om de creatieve stroom op gang te houden! Mooie serie heb je geverfd!

Liesbeth Wessels zei

Hannie van harte gefeliciteerd met je verjaardag !! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt met kaarten en alles wat er verder bijhoort.
groeten van liesbeth

Ellen zei

Hannie ,van harte gefeliciteerd met je verjaardag,je bent het nieuwe jaar goed gestart met zoveel mooie lapjes .

Suus zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je lekker verwend.Je lappen zijn werkelijk prachtig geworden, om bij te kwijlen.