zondag 12 december 2010

De afgelopen maanden hebben we enkele heel bijzonder tentoonstellingen bezocht , die iets met textiel te maken hadden, waaronder die van Berend Strik. Een Nijmeegs kunstenaar .
May I show you my Pictures . geeft een overzicht van zijn werk. Hij is vooral bekend van de borduursels die hij al jaren in zijn schilderijen ( foto's) verwerkt . Nog te zien tot 9 Januari in Museum Het Valkhof

De tt. in Woerden bezochten we vandaag . Een prachtige expositie van internationale Textielkunstenaars . Tot 16 januari in het stadsmuseum Woerden . Er is al door verschillende dames een bericht van op hun blog geplaatst.

Ook over deze tt. van de Phaff Embroidery Challenge 2010, in Het kantmuseum Horst heeft Margeeth al geschreven . Ze betreurde het net als ik, dat er geen catalogus te koop was..Ik maakte wel foto's,maar die zijn verloren gegaan,met de computerstoring!
Kijk ook even op haar blog voor de expositie in kasteel Wijchen!
Alle exposities zijn nog enige tijd te bezoeken . De tt. in Horst is is vooral ook zeer bijzonder. Een dagje Limburg meer dan waard!

3 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Dank je wel voor de tips; de enige die ik (tot nu toe) op mijn agenda heb staan is Woerden, van de andere tentoonstellingen was ik niet op de hoogte. Nijmegen is ook aan te rijden. Groet liesbeth

Suus zei

Woerden ben ik afgelopen vrijdag geweest, en dat was een erg mooie TT. Leuk om te lezen dat er dus nog andere mooie TT zijn.

Tonny zei

Hoi Hannie

Ik ga vrijdag naar Horst met een stel vriendinnen uit Limburg. Ik verheug me er al weken op. Ik ga ook proberen nog voor 16 jan. naar Woerden te gaan. Moet lukken> Groetjes, Tonny