woensdag 3 november 2010

Werkjes met oplosbaar vlies

Bij de"Duikvlucht"dagen in het voorjaar hebben we o.a. gewerkt met oplosbaarvlies. Ik maakte een mooie lap, en een klein werkstukje. De opdracht voor thuis was: Experimenteer eens en kijk wat er mogelijk is met oplosbaar vlies. Van de lap maakte ik deze tas,van tafelplastic. Gevoerd met zijde. Bij gebrek aan restjes voor de schouderband kocht ik kant en klaar band,en versierde de tas met een trosje kralen.

Ook lagen er jaren 2 stukken oplosbaarvlies vlies in de kast, met ertussen allerlei verschillende draden. Daar heb ik dus bovenstaande sjaal van gemaakt. Een mix van wol, lint,en draden.
Weer klaar om te dragen , als het kouder gaat worden!

9 opmerkingen:

Ellen zei

Ik ben helemaal onder de indruk ,heb ook oplosbaar vlies liggen maar nog nooit wat mee gedaan.

Liesbeth Wessels zei

Ziet er allebei leuk uit en goed draagbaar. Net als Ellen heb ik het ook liggen maar tot nu toe niets meegedaan. Dit werkt wel aanstekelijk, groet liesbeth

Ati zei

Wat een idee vor een tas! Mooie warme sjaal ook en erg apart!

Anoniem zei

Wat mooi toch weer allemaal.
Het quiltje met de stenen van de Ica's is heel mooi van kleur.
De tas is ook super en de shawl ook.
Wat niet eigenlijk,wat je maakt.

Groetjes, Wies

Suus zei

Wat een mooie tas een hebbeding gewoon. Daar krijg je vast veel ogen op gericht. En de sjaal ook erg mooi.

vilterietje zei

wat is oplosbaar vlies eigenlijk?
het ziet er allemaal fantastisch uit.
lieve groet en tot....riet

Janny de Roo zei

Ik vind het altijd zo leuk, wanneer je een kast optrekt en daar ligt nog iets wat je kunt gebruiken....! Mooi opgelost zo. De tas wordt een blikvanger denk ik..!

christina zei

dat is pas innovatief

marjolijn zei

Wat een geweldige tas. Wij gaan komend voorjaar ook met wateroplosbaarvlies werken in onze Duikvlucht. Ik ben heel benieuwd, al heb ik het al wel eens gebruikt. Ik vind het geweldig spannend materiaal. Leuk zoals je het met tafelplastic hebt verwerkt.