maandag 5 oktober 2009

textiel weekend Tilburg.

Afgelopen week was ik in Tilburg voor het textielweekend. V anaf het station ben ik eerst naar het Zwijsen complex gelopen, waar de ontwerpers en materialen markt was. Mezelf voorgenomen om niets te kopen. wat niet helemaal is gelukt. Ik zag bij de stand van De Zijdewinkel naaldvilt, van wol met zijde. niet duur, en erg mooi. Dus toch een meter gekocht. En enkele grappige kleine rol stempels bij de stand Mijn Pakkie an. die oude materialen voor naaien en borduren verkochten. Nog gekeken naar de ontwerpen van de academie. En de performances. Soms mooi, soms bizar. Om 13.45 werd ik bij Zijdelings verwacht, voor een workshop van de Turkse kunstenares Suhandan Ozay. Die exposities heeft ,o.a. in het Schoenenmuseum Waalwijk. Hierboven mijn creatie! Van papier met zijdevezels.

Tussendoor toch nog even tijd gevonden, om enkele galeries te bekijken . o.a. galerie Holtrop waar Ceramic textile te zien was van Mariska Boschman . heel erg bijzonder.En mixed media van Hannelieke van de Beek Ik had nog veel meer willen bekijken, maar omdat alles toch ver uit elkaar lag , had ik ondertussen de blaren op m'n voeten! Volgend jaar geen workshop maar meer tijd voor de andere zaken?

4 opmerkingen:

Maya zei

Wat een leuke schoen! Ik heb ook genoten van het textielweekend, wat was er veel te zien!

mia zei

Hoi Hannie, heb je de schoen zelf gemaakt?
Wauw ziet er geweldig uit.

Margeeth zei

Interessant ziet die schoen eruit. Ik twijfel of ik volgend jaar toch weer ga, maar dan de galeries af en misschien een workshop.

Anoniem zei

Wat mooi zeg, die schoen.
Dat jij die gemaakt hebt, maar ja, ik sta er niet meer van te kijken,je maakt zo'n mooie dingen.
Ook het herfstblad is prachtig.
Groetjes, wies X